Dansbandens Dag på Liseberg den 3 september kl 15-20

8 orkestrar på två dansbanor kl 15-20! Söndagen den 3 september arrangerar Liseberg och TonArt Nöjesproduktion för tredje året Dansbandens dag på Liseberg. Många av Sveriges bästa dansorkestrar finns på plats. På Stora Scenen startar Date dagen för att avlösas av Alla Tiders Nonstop med Arvingarna, Streaplers och Flamingokvintetten. Framför Stora Scenen kommer det att finnas en stor lövad dansbana. På dansbandens egen scen Polketten löser banden av varandra hela kvällen. Sommarens kanske mest spännande dansband, tillika Guldklaven-vinnarna, Torgny Melins finns naturligtvis på plats. – Nu när Göteborg mist alla sina gamla dansställen känns det extra roligt att kunna bjuda alla dansande göteborgare och andra till Liseberg och fem timmar med några av Sveriges bästa dansband, säger Mikael Jansson, programproducent på Liseberg. Medverkar gör: Torgny Melins Arvingarna Flamingokvintetten Streaplers Date Ove Pilebos Sounders Face 84 Göteborg 29augusti Jenny Gustafsson PR & Press Liseberg AB För mer information kontakta Mikael Jansson, programproducent, e-mail mikael.jansson@liseberg.se, tel 031-733 01 52