Lotta på Liseberg - nu i TV4

Pressrelease 2009-03-17

Efter fem framgångsrika år har det nu blivit dags att ta steget in i tv-världen. Den 22 juni är det premiär för Lisebergs allsång med Lotta Engberg i TV4.

Sedan 2004 har Lotta Engberg tillsammans med kapellmästare Curt-Eric Holmquist kört allsång från Stora Scenen på Liseberg. Allsången har ända sedan starten dragit storpublik till Liseberg och nu får även resten av svenska folket chans att stämma upp. Precis som tidigare bjuder Lotta Engberg Sveriges artistelit att sjunga med.
- Äntligen ska fler få se hur underbart kul vi har i Göteborg och världens goaste publik ska få bli ännu större. Massor av allsång och massor av härliga artister. Jag längtar till sommaren, säger Lotta Engberg.

Premiär för allsången blir det måndagen den 22 juni.

För mer information:
Curt-Eric Holmquist, kapellmästare och underhållningschef Liseberg AB tel 0706-38 91 50
Lotta Engberg, programledare Lotta på Liseberg, 0703-07 17 17.

Bilder från Lotta på Liseberg finns på vår mediebank: http://mediabank.liseberg.se,
användarnamn: press och lösenord: balder

Julia Vasilis
chef information och PR