Foto: Morgan Norman

Ola Salo - Sveriges färgstarkaste liveartist i ny supershow

Det finns rockstjärnor, det finns popstjärnor och så finns det Ola Salo. Nu är han äntligen tillbaka med en egen show It takes a fool to remain sane, under våren 2019 på Rondo i Göteborg.

Ola Salo fick sitt stora genombrott som sångare och frontfigur i den ikoniska gruppen The Ark, ett band som bröt ny mark i hur svensk populärmusik kan låta, se ut och framföras.

Nu är han äntligen aktuell igen med sin första egna show – It takes a fool to remain sane. Här bjuds du på en Ola Salo upphöjd till 1000 och de odödliga hits han skrev under tiden med The Ark.

Den nyskrivna showen, med manus av Henrik Schyffert, i regi av Edward af Sillén och signerad Mikael Gordon-Solfors som av många anses vara Sveriges främsta showmakare, är en mix av den senaste teknologin med scenkonst i absolut världsklass.

- Det ska bli otroligt roligt att äntligen få sätta upp en egen show med så här stora uttrycksmöjligheter. Jag vill ge publiken en upplevelse som inte liknar något annat, säger Ola Salo.

Det kommer att bjudas på en extravagant helkväll med landets mest färgstarka liveartist och hans minst lika färgstarka ensemble. Så skruva upp förväntningarna på max och räkna med ett stycke rockpoesi av finaste sort! Men framförallt, ställ in dig på en extravagant helkväll med landets mest karismatiska liveartist.

Ola Salos - It takes a fool to remain sane har premiär på Rondo i Göteborg den 24 januari 2019 och kommer att spelas hela våren 2019. Produceras av 2Entertain och Live Nation. Rondo på Liseberg har sedan starten 1997 etablerat sig som Sveriges bästa showkrog. Glitter, glamour, god mat, utmärkt service och fantastiska artister ger dig en härlig och minnesvärd kväll i stjärnglansens tecken.

Officiellt biljettsläpp är den 8 oktober 2018 på liseberg.se eller 031-400 100.

För ytterligare information om föreställningen och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Rebecca Foss, presskontakt, Micael Bindefeld AB

Telefon: 070- 768 13 97

Epost: rebecca.foss@bindefeldab.se

För ytterligare information om showkrogen Rondo, vänligen kontakta:

Anna Wennebrink, marknadskoordinator Rondo, Liseberg

Epost: anna.wennebrink@liseberg.se