Sveriges bästa i dansk campingsuccé!

Fyra av Sveriges främsta campingplatser är från och med 2008 medlemmar i den ledande danska campingkedjan TopCamp. Lisebergsbyn Kärralund, Daftö Feriecenter, Gustavsvik Örebro och Solvik Camping & Stugby är de fyra camping- och stuganläggningarna i Sverige som levt upp till TopCamps högt ställda krav på kvalitet. Dessa anläggningar är utvalda av den danska kedjan för sin höga kvalitets- och servicenivå. I och med samarbetet med de svenska kvalitetscampingplatsera ingår nu 19 danska och fyra svenska anläggningar i kvalitetskedjan TopCamp. TopCamp-kedjans danska styrelseordförande Karsten Egelund uttrycker sin glädje över TopCamps utvidgning. – Moderna barnfamiljer vill ha kvalitet – även när de semestrar i det fria. Upplevelser, faciliteter och garantier för god service är ett måste. Därför har vi de senaste tio åren utvecklat och investerat massor i våra produkter och vår personal. Nu kände vi att tiden var mogen att utveckla samarbetet med fyra av de bästa campingplatserna i Sverige. Vi har valt de anläggningar med bäst läge, bästa produkter och de med de mest professionella organisationerna. Och jag är helt säker på att samarbetet kommer att bli en succé, inte bara för våra medlemmar utan även för våra leverantörer, samarbetspartners och inte minst förstås våra gamla och nya gäster, säger Karsten Egelund. För mer information, kontakta TopCamps direktör Lars Hansen på tel +45 28 40 34 87 eller besök hemsidan www.topcamp.dk eller kontaktpersonerna vid de svenska TopCampanläggningarna enligt nedan. Lisebergsbyn Kärralund, Göteborg: Kent Kierdorf, 0705-200 100, 031-400 100, kent.kierdorf@liseberg.se Gustavsvik Örebro: Björn Reineborg, 070-559 69 10, 019-19 69 10, bjorn.reineborg@gustavsvik.se Solvik Camping & Stugby, Kungshamn: Annika Hofmann, 0523-188 90, info@solvikscamping.se Daftö Feriecenter, Strömstad: Mette Kempe, 070-535 79 56, 0526-260 40, mette@dafto.com www.liseberg.se www.gustavsvik.se www.solvikscamping.se www.dafto.com