Nu bygger västra Sverige för framtidens behov

Nu bygger västra Sverige för framtidens behov

Den 4–6 september 2014 arrangeras Entreprenad Live på Stora Holm trafikövningsplats i Göteborg. Det är första gången det arrangeras en stor utomhusmässa för bygg- och anläggningsbranschen på västkusten. Tidpunkten och platsen är noga utvald efter diskussioner med aktörer från branschen. Göteborg och västkusten står inför stora förändringar och investeringar de kommande åren. Från hösten 2014 och minst tio år framåt kommer många av de viktigaste infrastruktursatsningarna genomföras på västkusten.

Vartannat år med start 2014
Entreprenad Live kommer att genomföras vartannat år med start 2014.
– 2016 kommer vi tillbaks igen, säger mässans projektledare, Hans-Erik Kristensson. Just nu har vi en situation på marknaden där flera mässarrangörer väljer att arrangera sina mässor varje år på samma plats, det är inte hållbart. Det fungerar en eller två gånger, sedan har man tröttat ut marknaden. Utvecklingstakten är inte så hög att man år efter år kan återkomma till samma plats och tiden är förbi för en stor mötesplats varje år. Mässor är ”local business” och 90% av entreprenörerna är småföretag som inte hinner resa långa vägar för att gå på mässa.

Kärnan i Entreprenad Live är utställningen med många olika aktörer men för att vara en komplett mässa satsar man även på att genomföra provkörningar i utställarnas montrar, arrangera intressanta seminarier och skapa många andra intressanta upplevelser.

Regional och nationell förankring
– Med enorm glädje kan vi konstatera att Göteborg verkligen ”står på tå” för att medverka till att skapa en enastående mötesplats om ett år. Branschorganisationer, politiska påverkare, lokala maskinentreprenörer, utbildningsväsendet och enskilda utställare vill verkligen vara med och skapa en fantastisk mässa i Göteborg. Det finns ett uppdämt behov att komma till västkusten och Entreprenad Live ligger perfekt tajmat inför de stora byggprojekt som startar upp där hösten 2014, avslutar Kristensson.

Fakta
Entreprenad Live arrangeras av Live Business Media Group Sweden AB. Ägarna av bolaget har arrangerat ledande fackmässor på den nordiska marknaden de senaste 20 åren.

Entreprenad Live
Arrangeras för första gången 2014 på Stora Holm Trafikövningsplats endast 15 minuter från centrala Göteborg med bra anslutningsvägar från norr, öster och söder.

För ytterligare information: