Maisons & Domains Henriot säger ”bien sûr” till Lively Wines!

Maisons & Domains Henriot säger ”bien sûr” till Lively Wines!

Det är för oss ljuva nyheter att presentera ett nytt samarbete mellan Maisons & Domains Henriot (MDH) och Lively Wines för att ge den svenska marknaden bland det bästa som finns att dricka inom bubbel och festliga fyrverkerier.

Närmare bestämt är det Maisons & Domains Henriot, som består av solida favoriter bland svenskarna såsom Champagne Henriot, Bouchard Père & Fils och William Fèvre, som nu inleder ett partnerskap med Lively Wines med början idag 1 oktober.

"Smälter samman det bästa av natur, hantverk och tid för att producera sina världsberömda cuvéer."

De tre husen som ingår i Maisons & Domains Henriot är alla danade av gamla familjetraditioner och avspeglar och förkroppsligar sina respektive terroirs.

Husen arbetar generöst med att ge kunskap och erfarenheter till varandra. Kanske är det inställningen att dela frikostigt av sina talanger bland vinodlare och vingårdsarbetare, cellar masters och sälj- och marknadsteam som gör dem så skickliga och med förmåga att år efter år leverera första klassens drycker till världen?

Från det berömda Côte de Blancs i Champagne till välrenommerade climats av Bourgogne, bevarar varje egendom sitt arv och sina ovärdeliga markområden med stor och kärleksfull respekt för vinrankorna och terroiren. Ett outtröttligt arbete sedan 1700- och 1800-talet och som vi nu gläder oss att få vara en del av.

"For more than two centuries, the Henriot family has symbolized the passion for the terroir and the wine of a champagne house that has remained independent through the drama and history of the last 210 years. Perpetuating the initial vision of Appoline Henriot since 1808, we look forward to a new and developing presence in the exciting Swedish market with Lively Wines at the helm."

-Gilles de Larouzière Henriot, Chairman & CEO of Maisons & Domaines Henriot

Vill du fördjupa dig om de tre olika husen och hur de skapar sina fantastiska viner?

Champagne Henriot

Bouchard Père & Fils

William Fèvre

Se viner i Systembolagets beställningsortimentet här.

För mer information kontakta Alex Stålhandske, alex@livelywines.se