Första artisterna släppta till Summerburst

​FÖRSTA ARTISTERNA TILL SUMMERBURST SLÄPPTA!

Igår presenterades datum och plats för Summerburst 2018. Festivalen kommer att gå av stapeln 1-2 juni på Ullevi i Göteborg, och 15-16 juni på Östermalms IP i Stockholm. Vi är nu mycket glada att få presentera de första artisterna till Summerburst scen i båda städerna, däribland inga mindre än Martin Garrix, Axwell/\Ingrosso, Alan Walker och Will Sparks!

Biljetterna släpps måndag 27 november kl 08.00 via Summerburst.se

Martin Garrix

För andra gången i Summerburst historia kan vi stolta ta emot ett av världens hetaste namn - Martin Garrix. 2013 slog han igenom, blott 17 år gammal, med en låt de flesta dansat till vid det här laget, ”Animals”. Under de två senaste åren har framgångarna bara gått rakt uppåt och han är idag en av de största i musikvärlden. Förutom eget skivbolag där han söker efter oslipade diamanter och med enorma låtsuccéer i bagaget så som t.ex. ”In The Name Of Love” och ”Scared To Be Lonely”, har Garrix visat att han är här för att stanna. Det är med enorm pepp vi återigen välkomnar Martin Garrix till Summerburst!

Axwell /\ Ingrosso

Axwell /\ Ingrossos framgångssaga verkar aldrig ta slut. Deras succéhit ”More Than You Know” har nått över 300 miljoner lysningar på Spotify och låg topp 10 under hela 17 veckor på ”Billboard Mainstream Top 40”. Utöver detta har de bland annat släppt hits så som ”Dark River”, ”I Love You” och ”Thinking About You”, några av årets största musiksuccér! De gjorde ett storslaget framträdande på Summerburst 2017 i Stockholm och vi är övertygade om att de kommer bjuda på något minst lika mäktigt 2018 - vi är redo för ännu ett maxat år tillsammans med Axwell /\ Ingrosso!

Alan Walker

2015 släpptes låten ”Faded” med Alan Walker, som under kort tid blev en internationell hit och som idag har samlat på sig över 740 miljoner(!) streams på Spotify. Låten blev startskottet på en helt fantastisk karriär med flera dunderhits som t.ex. ”Alone” och ”Tired”. Under Summerburst 2016 bjöd Alan Walker på en oförglömlig spelning och vi är övertygade om att det inte blir annorlunda 2018 nu när han är en av de starkast lysande stjärnorna i musikvärlden!

Benny Benassi

Italienska DJ:n och producenten Benny Benassi har under sin femton år långa karriär växt från klubb-DJ till festivalstjärna och en av de mest framgångsrika producenterna. Benny Benassi har alltid skapat en unik blandning av house och elektronisk musik och än idag fortsätter hans musik att inspirera andra. När Skrillex gjorde en remix av Benny Benassi’s låt ”Cinema” sålde den inte bara guld i USA, Platina i Australien och Canada, utan den blev även Grammy-belönad och placerad på iTunes topp 10 inom genren dansmusik i över ett halvår. Vi är enormt glada att för första gången välkomna Benny Benassi till Summerburst!

Vigiland

Några av Sveriges just nu hetaste musikexporter, Vigiland, slog igenom 2014 med hiten ”UFO” som snabbt klättrade sig upp på topplistorna, bl.a. Top 10 på Spotify. Kort därpå släppte de ”Shots & Squats” och ”Pong Dance” och samlade snabbt på sig över 250 miljoner streams världen över. 2016 blev inget undantag på framgång för denna ikoniska duo då de släppte låten ”Let’s Escape”. Det är med stolthet vi tar emot denna banbrytande duo till Summerburst 2018!

Will Sparks

Den 24-årige australiensaren Will Sparks har verkligen gjort sig förtjänt den placering han erhållit som den högst rankade DJ:n i Australien! På en kort karriär har han vunnit titlar som ”Best Breakthrough Artist”, ”Austraila’s #1 DJ”, och blivit omnämnd som ”Billboard Magazine’s 10 most exciting young talents”, för att nämna några. Will Sparks har varit ostoppbar i hela sin karriär med flera hits, däribland ”Ah Yeah!” och över 300 livespelningar på ett år runt om i världen. Sist vi såg honom på Summerburst var 2015 och vi är taggade till tusen för att se honom inta scenen igen!

Garden Stage

Dannic, Garmiani, Juicy M, King Arthur, Salvatore Ganacci, The Him, Throttle

Love Affair

Första artisterna till technoscenen avslöjas inom kort!

Följ oss för att få alla viktiga nyheter och uppdateringar!

Hemsida:www.summerburst.se
Facebook:facebook.com/summerburst