Roy Wood$ till Sverige!

OVO-ARTISTEN ROY WOOD$ TILL SVERIGE!

Kanadensiska Roy Wood$ är en av stjärnorna på Drakes label OVO Sound. Tillsammans med bl.a. Drake, PartyNextDoor, Majid Jordan och dvsn är Roy Wood$ en stark startspelare i team OVO. "Drama" (feat. Drake) blev en världshit (med över 117 miljoner streams vid skrivande stund) och debutalbumet "Say Less" från december är en succé. Och i sommar får vi se Roy Wood$ i Sverige! 18 juni på Kägelbanan!

Biljetter släpps fredag 6 april klockan 11.00 via LiveNation.se

Vi lever i en OVO-värld - det är bara att acceptera. Ledda av världens största urbana artist just nu, Drake, är OVO Sound det mest intressanta skivbolaget just nu. När detta skickas ut har dvsn precis landat i Sverige - för en helt slutsåld konsert på Debaser Strand i Stockholm. Nyligen gjorde både Majid Jordan och PartyNextDoor bejublade konserter i Sverige - framför tusentals fans.

Nu är det dags för Roy Wood$.

Med låtar som "Drama" (feat. Drake), "Get You Good", "Down Girl" och "Say Less" från skivan med samma namn - så är Roy Wood$ en av de hetaste artisterna från OVO just nu.

Vi ser fram emot sommaren och att få välkomna Roy Wood$ till Sverige för hans första solokonsert på svensk mark!

18/6 - Kägelbanan, Stockholm

Biljetter
Biljetter släpps fredag 6 april kl. 11.00 via LiveNation.se

Pressbiljetter & fotopass
Ansökan om köp av pressbiljett skickas till press@livenation.se. Det är viktigt att du skickar en förfrågan per artist/evenemang och att du i ämnesraden anger vilken artist/evenemang det gäller.

Fotopass-ansökan görs via photorequest.livenation.se (notera att godkänt fotopass inte gäller som biljett).

Med reservation för eventuella ändringar. Senast uppdaterad information om våra evenemang hittar du alltid på livenation.se.

Alexander Kihlström

Presskontakt Senior Marketing & PR Manager

Live Nation är Sveriges största arrangör av konserter, turnéer och evenemang. Varje år har vi via över 2000 evenemang äran att få vara med och ge över en miljon svenskar den unika upplevelse som endast livemusik och liveunderhållning kan ge – musik är allra bäst live.

Vi producerar det mesta från mindre klubbspelningar via riksomfattande turnéer och stora utomhuskonserter till turnéer med våra svenska artister utomlands. Vårt utbud spänner från ny, gränsöverskridande musik till mer etablerad. Vi representerar ett stort antal svenska artister och arrangerar även ett flertal stora festivaler.

Vi vill erbjuda våra besökare det bästa; både före, under och efter evenemanget! Bra ljud och ljus, säkra lokaler, seriös biljettförsäljning och en musik- och evenemangsupplevelse att minnas för livet.

Folkungagatan 44