SUCCÉ FÖR MAGNUS UGGLAS NYA MONOLOG "JOHNNY THE FUCKER"!

SUCCÉ FÖR MAGNUS UGGLAS NYA MONOLOG "JOHNNY THE FUCKER"!

Magnus Ugglas nya monolog "Johnny the Fucker" hade premiär på Kulturhuset Stadsteatern i onsdags kväll. Succén är ett faktum! Kritikerna är eniga i sina positiva bedömningar och kallar den folkkära artisten för en estradör. De tio föreställningarna på Kulturhuset Stadsteatern är sedan länge utsålda och monologen får därför en fortsättning på Rival i Stockholm med start den 25 januari. Biljetter finns ute nu via Livenation.se!

Aftonbladet ger fyra plus och skriver att det är ”vansinnigt roligt”. Magnus Ugglas monolog – rolig, fräck och ett bevis för vilken bra estradör han är.”

Dagens Nyheter:
”Estradören Magnus Uggla kopplar greppet om publiken”
”Den lyckade showhybriden är ett faktum”
”I nya monologen visar han sin skicklighet som berättare och improvisatör”

Svenska Dagbladet:
”Det är både en snygg och dråplig föreställning i gränslandet mellan monolog och stå upp”
”Med ”Johnny the Fucker” bevisar Uggla åter att han behåller pallplatsen som Sveriges mest folkkära rebell.”

Nyckelromanen ”Johnny the Fucker” kom ut i augusti och kretsar kring en turbulent tid i Magnus Ugglas liv. 1978 befinner han sig i en karriärmässig svacka och i ett desperat ögonblick tackar han ja till att ställa upp i Melodifestivalen med låten ”Johnny the Rocker”. Det blir en kamp mot klockan, mot konkurrenternas tjuvknep och tveksamma idéer från skivbolaget. Vad som skulle bli hans nästa stora genombrott blir i stället en rejäl flopp med en svidande sistaplacering 1979.

Magnus Ugglas "Johnny the Fucker" spelas på Rival i Stockholm mellan den 25 januari – 15 februari. Biljetter ute nu via Livenation.se.

Vi producerar det mesta från mindre klubbspelningar via riksomfattande turnéer och stora utomhuskonserter till turnéer med våra svenska artister utomlands. Vårt utbud spänner från ny, gränsöverskridande musik till mer etablerad. Vi representerar ett stort antal svenska artister och arrangerar även ett flertal stora festivaler. Vi vill erbjuda våra besökare det bästa; både före, under och efter evenemanget! Bra ljud och ljus, säkra lokaler, seriös biljettförsäljning och en musik- och evenemangsupplevelse att minnas för livet.

Emilie Olsson Lignell

Presskontakt Marketing & PR Manager