Häxkonst för den moderna människan

Häxkonst har fascinerat människor i alla tider, men det var länge sedan det var så populärt som nu. Det talas allt mer om häxor och flera träder fram, men vad betyder det att identifiera sig som häxa? Enligt Juliet Diaz, författare till den nya boken Häxkonst,är det helt enkelt ett sätt att komma i kontakt med sin inre magi, sitt sanna jag.

Juliet Diaz är healer, sierska och herborist och kommer från en lång släktlinje av häxor på Kuba. Men du behöver inte komma från en familj med speciella förmågor eller ha blivit invigd i en hemlig rörelse för att bli häxa. Att vara häxa innebär att ”förkroppsliga sin inre sanning i all sin prakt”, och därigenom finna förmågan att läka sig själv, förändra sitt liv, förändra världen och förverkliga sina drömmar.

Med den här boken får du vägledning på din magiska resa till att omfamna din inre häxa.

Du lär dig bland annat att:

• få kontakt med din inre magiska kraft

• utforma formler och ritualer samt tillreda magiska brygder för exempelvis kärlek, beskydd, healing och manifestering

• förstärka din egen energi genom att arbeta med skuggboken och magiboken (samt vad dessa böcker verkligen är och varför de har så stor betydelse)

• skapa altare och dekorera efter säsongerna

• arbeta med månen och häxornas högtider

• ta kontakt med dina förfäder så att du kan ta del av deras visdom och inspiration

Du får också lära dig vikten av meditation och grundning för att kunna tömma huvudet och fokusera på dina intentioner, hur du gör för att hämta kraft ur elementen, bli balanserad och stark samt höja din energi och lära dig kanalisera den.

– Att praktisera magi är en resa mot att hitta sig själv. När man jobbar med magi kommer man i kontakt med sidor av sig själv som man inte ens visste existerade. Det är viktigt att ha kontakt med och vara en del av andevärlden, den finns där hela tiden. Vi är aldrig ensamma, säger Juliet.

• Friskvård

• boklansering