Låt din sensitivitet bli din styrka

Att vara högkänslig, sensitiv eller uppleva djup empati är personlighetsdrag som många människor känner igen sig i. En empat har alla dessa förmågor och lite till. Med så finvässade förmågor är det lätt att bli överstimulerad i den värld vi lever i och inte riktigt veta hur man ska hantera olika situationer. Anita Moorjani är en uppskattad författare på världsarenan som slog igenom med boken Döden gav mig livet. Nu är hon tillbaka med en underbar och kraftfull handbok till de sensitiva som lever i dagens vilda värld.

– Vi sensitiva behöver lära oss stärka vår energi och utifrån det stötta andra. Vi kan göra stor skillnad i världen, men först behöver vi ta hand om oss själva. Ju mer jag gör för mig själv, desto mer gör jag för planeten, säger Anita Moorjani.

Boken Sensitiv och stark innehåller information, förslag på övningar och olika verktyg som hjälper dig att omfamna dina gåvor. Du får bland annat lära dig:

- hur du kan stärka din egenmakt samt acceptera och vårda din unika sensitivitet

- att sluta säga ja när hela ditt väsen skriker nej

- främja din egen läkningsprocess

- hur du lämnar rollen som offer och dörrmatta

- ändra dina tankar kring pengar och ditt eget värde så att du kan börja tillåta dig själv att ta emot det överflöd som du är värd

Varje kapitel inleds med ett mantra som sammanfattar dess budskap, och i slutet av varje kapitel finns en meditation som är till hjälp när du ska ta till dig de respektive lärdomarna på en djupare, undermedveten nivå. Här finns också ett quiz som hjälper dig ta reda på var på den empatiska skalan du ligger.

Boken riktar sig till dig som är nyfiken på ämnet sensitivitet, till dig som kanske har nära och kära som kan stämma in på den sensitiva skalan och så klart till dig som har landat i att du är en empat och behöver en bra handbok på vägen mot ditt sanna jag.

För mer information, vänligen kontakta: