Gå direkt till innehåll
Stockholms-trion VERO har under några få år väckt uppmärksamhet med sin 90-tals influerade alt-pop.

Stockholms-trion VERO är här med singeln Concrete!

Stockholms trion VERO har under några få år väckt uppmärksamhet med sin 90-tals influerade alt-pop och bland annat The Line of Best Fit och CLASH har skrivit om dom. Efter några singlar och en debut-EP på storbolag var de på gång att slutföra uppföljaren till debuten då de droppades från bolaget. Men med rivet kontrakt i hand föddes någonting nytt och de gjorde klar en helt ny EP på bara några dagar! De skrev kontrakt med Stockholmsbolaget PNKSLM Recordings (Les Big Byrd, ShitKid, Holy m.fl) och VERO återintroducerade sig själva våren 2020 med EP:n "Heaven On Earth" som var starkt influerad av NEU! Med andra ord syntar, trummaskiner och wall of sound. Trion Julia Boman, Clara Gyökeres och Amanda Eddestål experimenterar fördomsfritt med genrer och referenser och utmanar idén om vad ett modernt band ska vara. Det här är en era av artistiskt fritänkande!! Detta experimenterande har resulterat i deras kommande debutalbum som släpps worldwide våren 2022 nu allra först är de här med singeln "Concrete"! Lyssna här: https://smarturl.it/verobegconcrete