Pressmeddelande -

”White arkitkter och Ljungbergs Factory startar samarbete inom design, produktutveckling samt försäljning och marknad”

”White och Ljungbergs Factory startar samarbete inom design, produktutveckling samt försäljning och marknad”

White är ett av Skandinaviens ledande arkitektföretag och det tredje största i Europa. Vi är över 700 medarbetare på 13 kontor i Sverige, Danmark, Norge och England. White grundades år 1951 och ägs av medarbetarna. 464 aktieägare varav 106 partner.

Ljungbergs Factory grundades 1834 i Rydboholm och är Sveriges äldsta textila tryckeri. Ljungbergs Factory tillverkar produkter och textilier för den offentliga och privata sidan. Under varumärket Rydboholms trycker vi textilier och levererar färdigsydda produkter för andra företag.

Samarbetet kommer att ske inom 3 områden.

Mönster

White kommer tillsammans med Ljungbergs Factory se över kollektionen för den offentliga sidan och för den privata sidan. Det kommer att bli en kombination av etablerade mönster såväl som nydesignade mönster

Produkter

Försäljning och marknad

White och Ljungbergs Factory kommer samarbeta kring projekt för såväl den privata som den offentliga sidan både inom Skandinavien samt för exportsidan.

White kommentar ” Som arkitektkontor, med kompetens även inom design och designstrategi, ser vi fram emot ett långsiktigt och spännande samarbete med Ljungbergs factory. Det är en ära att få möjlighet att skapa nya klassiker och att ingå i Ljungbergs factorys designstall med bl a Stig Lindberg, Sven Markelius och Viola Gråsten.”

Ljungbergs Factory ” Det här är en milstolpe för oss. Som Sveriges äldsta textila bolag med ett mycket starkt varumärke ser vi fantastiska möjligheter i att vidareutveckla vår affär mot nya segment genom samarbetet med White arkitekter”

• Mode

• arkitekt
  • lifestyle