LK Systems söker Marknadsassistent med norsk påbrå

Som marknadsassistent ansvarar du och teamet för att producera företagets produktkatalog, grafisk design till trycksaker som broschyrer och produktblad, skapa Power Point-presentationer och enklare illustrationer, uppdatera hemsidan och sociala medier samt förbereda och anordna företagets deltagande vid branschmässor. Du ansvarar också för kontakten med de externa leverantörerna som bild- och reklambyråer samt tryckerier. Tack vare den interna produktutvecklingen kommer även grafisk design för paketering av dessa produkter att vara aktuellt. Utöver nämnda grafiska och estetiska uppgifter innebär rollen också att anpassa och formulera säljande texter till säljmaterial och annonser. Inom rollen är det även önskvärt att man tar egna initiativ och bidrar med nya perspektiv för att vidareutveckla LK Systems befintliga marknadsarbete. Det är viktigt att du är självgående och ror dina projekt i hamn, då organisationsstrukturen är platt och kräver att du tar eget ansvar.

Du har ett intresse och sinne för det grafiska och tycker om att producera marknadsmaterial av olika slag. Tjänsten kräver att du behärskar Adobe InDesign, Illustrator samt Photoshop. Det ses som meriterande om du har erfarenhet av PIM och responsiv web design. Då textbearbetning är en del av arbetet är det väldigt viktigt att du hanterar det svenska språket väl. Eftersom avdelningen i Malmö även supporterar det norska bolaget med marknadsmaterial är det ett stort plus om du även behärskar norska!

Känner du igen dig i profilen och är en person med några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, som trivs under devisen frihet under ansvar, kan du vara rätt person för oss på LK Systems. Du förväntas axla ansvar, att ta stafettpinnen och springa med dina uppgifter. I gengäld får du ta del av bra förmåner och jobba på en trevlig arbetsplats med hög medarbetarnöjdhet!

Välkommen med din ansökan snarast (personligt brev och CV), dock senast den 6 december 2015 via www.mercuriurval.se (ref.nr SE-10476). Frågor besvaras av Alexandra Hjerdt, Mercuri Urval, direkt/mobil 040-669 75 88.