Logent och Svens Flyttningar i ett långsiktigt partnerskap inom flyttlogistik

Logent och Svens Flyttningar i Hanaskog har ingått ett långsiktigt partnerskap inom bemanning. Vid arbetstoppar eller vid behov av vikarier anlitas personal från Logent för att kunna hålla hög servicegrad och möta kundernas behov av utförd flytt.

Svens Flyttningar är ett familjeföretag som utfört flytt åt både privatpersoner och företag sedan i början av 1980-talet. Företaget kan vid flytt hjälpa till med allt från nedmontering, packning till flytten med uppmontering, uppackning och även flyttstädning om ni så önskar. Svens Flyttningar finns i och utgår från Hanaskog som ligger 1,5 mil norr om Kristianstad och har hela Sverige som arbetsområde.

-Då vi i vissa perioder har mer att göra än vi har personal till så har vi valt att samarbeta med Logent för att få hjälp med duktig extrapersonal. Det känns tryggt att veta att vi som företag kan fokusera på vår kärnverksamhet och att vi med hjälp av Logent säkerställer att vi har rätt personer på rätt plats vid arbetstoppar. Vi upplever att samarbetet har fungerat utmärkt, säger personalchef Anette Carlsson på Svens Flyttningar.

Ser fram emot ett långsiktigt och givande samarbete

På Logent ser man fram emot det kommande samarbetet med Svens Flyttningar då man ser att man kommer att kunna bidra med flexibilitet till verksamheten vid hög efterfrågan och duktig och noga utvald personal för uppdraget.

- Då man har oregelbunden orderstock och därigenom utmaningar i att kunna hålla rätt personalstyrka så kan vi på Logent skapa mervärde och en effektivitet i verksamhetsflödet. Svens Flyttningar skall känna trygghet i att kunna leverera i tid och med rätt kvalitet till de egna kunderna, samtliga konsulter som arbetar för Svens Flyttningar har gedigen erfarenhet av logistik och lager och har fått genomgå en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess innan presentation, säger Fredrik Andersson Distriktschef på Logent.

Läs mer om Svens Flytt utbud på: www.svensflytt.se

För mer information, kontakta Anders Carlsson på Svens Flytt, e-mail: info@svensflytt.se eller Fredrik Andersson Distriktschef på Logent, e-mail: fredrik.andersson@logent.se

• Fastigheter, fastighetsförvaltning

• Kristianstad

Logent är en heltäckande och oberoende logistikpartner, med nordisk bas och med globala nätverk. Vi har ett brett serviceutbud och skapar värde till våra kunder genom garanterade kostnads- och kvalitetsförbättringar. Våra tjänster omfattar Logistiktjänster som lagerhantering, tull och 4PL, Hamn och Kombiterminaler, Bemanningstjänster samt Konsulttjänster. Detta gör att Logent från starten 2006 har vuxit till en omsättning på ca 1.5 mdr SEK och sysselsätter ca 3 000 personer.

Marie-Louise Bååth

Presskontakt Rekryteringschef 070-722 77 59