Användare av Spiceworks nu bara ett klick från LogMeIn Rescue distansstöd

Stockholm — 22 mars 2010— Över 900,000 använder Spiceworks IT-applikation för desktophantering. Nu kan de också starta kontrollen för LogMeIn Rescue direkt från Spiceworkapplikationen och ge bättre distanssupport för PC, Mac och smartphones. Integrationen av lösningarna gör det enklare för små och medelstora företag att lösa problem eller utbilda användare på distans oavsett om det handlar om datorer eller mobila terminaler, som smartphones.

LogMeIn Rescue kräver inget förinstallerat program, vilket innebär att IT och supportpersonal snabbt kan koppla upp sig till  i princip vilken PC eller Mac som helst via en vanlig internetuppkoppling. Med LogMeIn Rescue kan tekniker också nå BlackBerry, Windows Mobile och Symbianbaserade smartphones och hjälpa användare lösa tekniska problem, synka epost och distribuera epostkonfigurationer till iPhones. LogMeIns distanssupportsessioner loggas därefter i Spiceworks system och ger en total bild av ett ärende. Spiceworks kombinerar system och programvara för näthantering med en snabbt växande aktiv Facebook-liknande IT community. Organisationer av alla storlekar använder programvaran och den integrerade communityn för samarbete och stöd för sina IT-nät och tjänster.

Oreserverat beröm från Spiceworks Community[1]

"LogMeIn Rescue är värt vartenda öre - vi har hand om 50 butiker på distans och 25 distansanvändare och lösningen har sparat så mycket tid och bensin. Det är enkelt att använda - till och med våra mindre avancerade användarna klarar den."

- Brian5077

"Det här är det bästa vår IT-avdelning spenderar pengar på. Så länge datorn är uppkopplad kan vi nå den och lösa användarens problem. Vi behöver inte längre säga 'beskriv vad du ser på skärmen.' Vi använder det varje dag. Jag har faktiskt kopplat mitt (LogMeIn) epostkonto till mitt konto på Spiceworks helpdesk. När någon behöver hjälp och ingen finns tillgänglig skickar LogMeIn Rescue automatiskt ett meddelande till helpdesk login som uppmärksammar IT-avdelningen och skapar ett ärende.

- Randall6999

"Integrationen av LogMeIn och Spiceworks gör det enklare för företag att köra sin helpdesk på Spiceworks och integrera distanssupport i hanteringsprocessen," säger Lee Weiner, ansvarig för support och samarbetsprodukter på LogMeIn. "Rescue kan inte bara hjälpa till att lösa problem snabbare, utan även förbättra synen på IT i företaget."

Användare av Spiceworks som redan är LogMeIn Rescue-kunder kan starta och logga in på LogMeIn rescuegränssnittet direkt från Spiceworks. För ytterligare information om LogMeIn - Spiceworksintegrationen eller för att boka ett gratis testkonto av LogMeIn Rescue var vänlig gå till http://spiceworks.LogMeInRescue.com

Om LogMeIn, Inc.

LogMeIn (NASDAQ: LOGM) gör det enkelt att ansluta och komma åt olika slags datorterminaler på distans —arbetsstationer, bärbara datorer, kassa-apparater, medicinsk utrustning, smartphones med mera —från vilken internetuppkopplad dator som helst inklusive en iPhone™ eller en kontrollpanel i lastbilen Ford F-150. Över 28 miljoner registrerade användare har anslutit mer än 90 miljoner terminaler med LogMeIn för att underlätta företagsproduktivitet, personlig rörlighet och IT-support. LogMeIn är baserad i Woburn, Massachusetts, USA, med kontor i Australien, Ungern och Nederländerna. Mer information finns på www.LogMeIn.com.

För ytterligare information kontakta:

Helena Liden

JustPR

Tel 0702 65 1195

Epost: Helena.liden@justpr.se

LogMeIn och LogMeIn Rescue är varumärken som ägs av LogMeIn i USA och andra länder. iPhone är ett varumärke som tillhör Apple, Inc. i USA och i andra länder i världen.

[1] http://community.spiceworks.com/product/11813-logmein-rescue

• distansstöd