Började nära botten. Nu är vi här!

Första gången LogRhythm medverkade i Gartners Magic Quadrant för SIEM var år 2008. På den tiden var ArcSight en "Goliat" på marknaden i fråga om marknadsandelar, kundpenetration och utveckling. "David" (LogRhythm) valde dock att se det rådande läget med tillförsikt och ha ett långsiktigt perspektiv.

Sedan dess har kundernas behov utvecklats, antalet intrång har ökat och hoten blivit betydligt mer komplexa. Det har i sin tur gjort att många företag som presenterades i 2008 års kvadrant helt enkelt inte klarat av att möta utmaningarna. Ett flertal har marginaliseras eller försvunnit helt och hållet.

Och nu står vi här. Teamet på LogRhythm har framgångsrikt navigerat genom marknadens förändringar och förflyttningar. Ännu viktigare, vi har inte bara överlevt utan kommer till vår rätt på den här konkurrensutsatta och snabbt föränderliga marknaden.

Efter åtta år av innovation, ett tydligt åtagande att bidra till våra kunder framgång, massor av uthållighet, gott lagarbete och en dos ödmjukhet, har vi passerat "Goliat" (ArcSight) och finns nu i toppskiktet av 2016 års Gartner SIEM Magic Quadrant.

Andy Grolnick, CEO, LogRhythm