LogRhythm lanserar ny version av sin avancerade nätverksövervakning

Datasäkerhetsföretaget LogRhythm lanserar en ny version av sin plattform för avancerad nätverksövervakning. Version 7.2 är utvecklad och optimerad för att erbjuda marknadens mest effektiva helhetslösning inom s.k. threat lifecycle management. Den nya versionen är i högre grad automatiserad och användaren kan med hjälp av ett Security Operations Center (SOC) göra ännu mer kraftfulla dataanalyser. Det ökar möjligheterna att upptäcka, reagera på och neutralisera skadliga cyberhot.

Risken för dataintrång ökar kraftigt samtidigt som nya moln- och IoT-lösningar skapar ytor och ingångar för nätverksattacker. Eftersom säkerhetsavdelningar ofta har hög belastning och är underbemannade är helhetslösningar inom threat lifecycle management kanske det mest effektiva sättet att hantera hoten på. Därför har LogRhythm 7.2 utvecklats med särskilt fokus på skalbarhet, maskindataintelligens, beteendeanalys av användare och enheter samt inbyggd automation och effektiva flöden.

– Begränsade resurser och ett kraftigt ökande antal tänkbara säkerhetshot ger IT-säkerhetsansvariga en stor utmaning. Men med effektiva lösningar kan man hantera hela hotbilden och dess livscykel. Oavsett om du ansvarar för en storskalig global säkerhetsfunktion dygnets alla timmar eller en mindre, virtuell SOC kan LogRhythm 7.2 göra att du snabbt kan upptäcka, undersöka och neutralisera olika hot, säger Chris Petersen, CTO och en av grundarna av LogRhythm.

Några av de viktigaste uppdateringarna och funktionerna i LogRhythm 7.2:

• Högre effektivitet – versionen är utvecklad för storskaliga miljöer
  • Marknadens mest exakta säkerhetsanalys – stödjer ännu fler informationskällor
  • Enda SIEM-tjänst (Security Information and Event Management) som erbjuder allt på ett ställe – en helhetslösning som upptäcker hot från användare, nätverk och enskilda arbetsstationer
  • Inbyggd automation och effektiva flöden – du slipper dyra och ineffektiva arbetsprocesser och API-integrationer
  • Klicka här för att läsa pressmeddelandet i sin helhet (på engelska).