Lolla Eats at Lollapalooza Stockholm

LOLLA EATS 2023 - EXTRA STORT FOKUS PÅ MAT OCH DRYCK UNDER LOLLAPALOOZA STOCKHOLM I SOMMAR

Lolla Eats är tillbaka och i år får mat och dryck extra stort fokus under festivalen. Med över 50 olika matställen och barer kommer Lollapalooza Stockholm att erbjuda en smakrik upplevelse för besökare från när och fjärran med mat och dryck från världens alla hörn. Det blir världspremiär för Lollas egenproducerade bubbel, Stockholm Beer Fest är tillbaka, Myllymäkis AIRA gästar igen festivalens exklusiva Platinum-område och fler restauranger kommer att finnas på plats så att alla får tillgång till den bästa maten på bästa möjliga sätt. Gärdet blir helt enkelt den perfekta platsen för att njuta av mat, dryck, musik och sommarens skönaste stämning, 29 juni till 1 juli.

I samarbete med Spring Wine & Spirits presenterar vi med stolthet Live Nation och Lugers senaste skapelse - ett sprudlande eget bubbel ”Turn Table” som får världspremiär under Lollapalooza Stockholm, 29 juni till 1 juli. Festivalernas första egenproducerade ekologiska mousserande vin finns i förhand exklusivt i barerna på Lollas festivalområde och kommer även att säljas på Systembolaget senare i år för den som vill ta med sig festivalstämningen från sommaren.

Under Lolla kommer Gärdet att förvandlas till en kulinarisk oas med mat från hela världen. Allt från mat med rötter i Eritrea och Etiopien till klassiska köttbullar med mos, gräddsås och lingon eller varför inte hjortkebab gjort på hjort, Asian Mix, Vietnamesiska Bun Bun, Steak Sandwich med Holy Smoke eller pasta från Småland som serveras på utvalda ställen mellan scenerna och de olika festivalområdena. Tillsammans med våra vänner på Texas Longhorn bygger vi deras största restaurang exklusivt för festivalens tre dagar på Gärdet. För första gången någonsin kommer också besökarna att kunna använda Lollapalooza Stockholms mobilapp för att smidigt filtrera mat och dryck och hitta alternativ som passar olika smakpreferenser, specialkost och önskemål.

För att göra musikälskande festivalfans extra glada utlovas mat och dryck till Happy Hour-priser. 20% rabatt de två första timmarna med möjlighet till fler erbjudanden fram till stängning. Även folkkära Stockholm Beer Fest återvänder till Lollapalooza Stockholm i år i samarbete med Spendrups. Ölfantaster kan välja bland fler än 30 olika sorters fatöl som serveras omsorgsfullt i rätt temperatur vid Kullen på Gärdet. För de ljusa sommarstunderna finns också Norrland Ljus ekologiska öl tillgängligt på Lollas samtliga områden.

Vi är stolta över att kunna meddela att det kommer att finnas över 50 olika utvalda ställen för mat och dryck att utforska på årets Lolla. Bland dessa kommer besökarna att kunna njuta av en härlig måltid från fler än 20 foodtrucks, avnjuta delikatesser från mer än 10 olika restauranger och upptäcka smakrika rätter från 9 restauranger genom Foodoras snabba takeaway-service. Dessutom kommer 15 barer, 8 kaffevagnar och överflöd av läckert glassutbud finnas för att svalka sig mellan spelningarna och aktiviteterna på Gärdet.

Lolla Eats är i sig en höjdpunkt du inte vill missa. Förra året besökte över 70.000 Lollapalooza Stockholm och i år satsar man på ännu fler ställen för att mätta magar och svalka besökarnas törst. Oavsett om du är en matälskare, dryckeskännare eller bara nyfiken på att utforska nya smaker, kommer Lolla Eats att erbjuda något för alla. Kom till Gärdet mellan den 29 juni och 1 juli för att uppleva musik, mat och dryck i världsklass.

Totalt över 50 olika ställen för mat och dryck

Pucko
Starbucks
Fazer Tutti Frutti