Lollapalooza Stockholms Turn Table Sparkling - bubbel på burk tillsammans med Spring Wine & Spirits

Lollapalooza Stockholm får ett eget bubbel på burk i samarbete med Spring Wine & Spirits - Turn Table Sparkling

Spring Wine & Spirits lanserar nu Turn Table Sparkling, ett mousserande ekologiskt vitt vin skapat speciellt för festivalbesökarna på Lollapalooza Stockholm. Vinet lanseras exklusivt under Lollapalooza Stockholm mellan den 29 juni -1 juli. Vinet kommer i en 20 cl burk, vilket gör det lättare att undvika engångsartiklar i plast. Burken är specifikt designad för att man ska kunna dricka direkt ur den. Lanseringen är en del av Lollapaloozas koncept "Lolla Eats" för att erbjuda en komplett mat- och dryckesupplevelse.

Turn Table Sparkling är ett mousserande och ekologiskt vitt vin, speciellt skapat för festivalbesökarna på den hyllade musikfestivalen Lollapalooza. Vinet kommer i en elegant 20 cl burk som är så snygg att festivalbesökarna ska vilja dricka direkt ur burken. Genom att man inte behöver hälla upp drycken i ett plastglas, begränsar man onödig plastförbrukning. Även själva vinet är specifikt anpassat för att avnjutas direkt från burken, med små mjuka bubblor som inte sticker i näsan.

Vinets doft är fräsch med fruktiga toner av citrus och äpple. Smaken är frisk och torr. Pigga citrustoner samsas med saftiga päron och avslutas i en harmonisk symfoni. Passar givetvis allra bäst till mingel och musik eller som fördrink med lättare tilltugg. Vinet är gjort på druvorna macabeo och sauvignon blanc som jäst på ståltankar innan slutlig blend gjordes. Därefter har man tillsatt kolsyra vid tappningstillfället.

• Tillsammans med Spring Wine & Spirits smyglanserar vi ett sprudlande nytt koncept "Turn Table" - bubbel på burk. Perfekt för Lollapalooza Stockholm där vi låter alla festivalfans sippa sin favoritdryck i solen på Gärdet, smidigare än någonsin, säger Patrick Fredriksson Festival Director, Live Nation/Luger.
  • Lollapalooza och Way Out West är två av de mest älskade musikfestivalerna i Sverige, och vi är så glada och stolta över att kunna erbjuda vår första produkt i serien Turn Table, en singel som på sikt förhoppningsvis ska kunna bli ett helt album med både rosé, vitt och rött vin. Burkformatet är ganska nytt för vin. Därför är festivalerna en fin arena för lansering då vi tror att publiken både är nyhetsorienterad och vill ta till sig hållbarhetskonceptet. Vi hoppas att Turn Tables design och innehåll ska bidra till en fin helhetsupplevelse för den dryckesintresserade festivalbesökaren, säger Carina Tidén, Innovationschef vin på Spring Wine & Spirits.

Burken är ett hållbart alternativ som bidrar till att minska miljöpåverkan. Aluminium är ett lätt material och återvinningsgraden är hög. Dessutom kan man återvinna samma aluminium otaliga gånger. I och med att man ska dricka vinet direkt ur burken, så bidrar den också till ett mer plastfritt festivalområde som minimerar engångsartiklar i plast. Statistik visar att försäljningen av vin i burkar har ökat mer än dubbelt på Systembolaget under de senaste 12 månaderna, vilket hintar om ett gott mottagande.

Precis som resten av vinet är designen av etiketten också framtagen för att flirta med den musikintresserade publiken. Som namnet också antyder så är logon och det grafiska mönstret inspirerade av ikoniska element från musikvärlden, såsom en klassisk vinylspelare och mixerbord.

Denna exklusiva lansering är en del av Lollapaloozas koncept "Lolla Eats", vilket strävar efter att erbjuda festivalbesökarna en komplett mat- och dryckesupplevelse. Under Lolla kommer Gärdet att förvandlas till en kulinarisk oas med mat från hela världen. Allt från mat med rötter i Eritrea och Etiopien till klassiska köttbullar med mos, gräddsås och lingon serveras på utvalda ställen mellan scenerna och de olika festivalområdena. Turn Table Sparkling kommer att säljas exklusivt i barerna på Lollapalooza Stockholms festivalområde och det kommer också säljas under Way Out West senare i augusti. I höst kommer man även kunna köpa vinet på Systembolaget, för den som vill ta med sig festivalstämningen hem.

Turn Table Sparkling Ekologisk | 10,5 % vol. | 20 cl | Säljs exklusivt under Lollapalooza Stockholm den 29 juni – 1 juli och Way Out West 10-12 augusti.

Läs mer om Lollapalooza och Lolla Eats här: https://www.mynewsdesk.com/se/lollapalooza-stockholm

För ytterligare information, produktprover eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta Carolina Lenngren, PR Manager Spring Wine & Spirits, carolina.lenngren@springwine.se, 0760193696.