ServiceCenter förstärker

Den 1 Juli kom Jonathan Nielsen till Loxysoft för att jobba på vårt ServiceCenter. Nu efter dryga fem veckor är det dags att utvärdera hur det gått och hur han trivs hos oss och med sina arbetsuppgifter. Därför satte jag mig ner med Jonathan i vårt lunchrum och bad honom berätta om sin första tid här hos Loxysoft.

Jonathan berättar om hur han den första veckan utbildades av  magister  (Martin) Oldstrand,  som är vår utbildningsansvarige. Efter ett par dagar i ett konferensrum och ytterligare några dagar på sin arbetsplats, med handledare bredvid sig, kände han sig redo för sitt första skarpa uppdrag, som för övrigt gick alldeles utmärkt. Jonathan är framförallt anställd för att hantera ärenden i Loxysoft Sales. Det handlar i huvudsak om att bygga upp kampanjer och att ta ut statistikrapporter. Eftersom Jonathan har en uttalad ambition att bli programmerare och därför har gått flera programmeringskurser så känner han sig redan väldigt bekväm med SQL och VB-script som är de arbetsrelaterade språk som dominerar hans dagar. Han ser också sina anställning här på Loxysoft som ett perfekt karriärsteg mot det slutliga målet. Internrekrytering är en självklar del av vår vardag här på Loxysoft och att gå från ServiceCenter till utvecklingsavdelningen ses som ett naturligt steg.

Det är helt tydligt att Jonathan trivs jättebra med sitt jobb. Han säger att det är exakt som han förväntat sig och det måste väl vara ett bra betyg för de som rekryterat honom. Alla glada och nöjda alltså. Och om ni tror att Jonathan tänker ligga på latsidan så tror ni helt rätt. Nästa vecka är det nämligen dags för en mindre semester som Jonathan tänker tillbringa i Stockholms skärgård där familjen har ett hus.

Vi tackar för intervjun och önskar en trevlig semester och fortsatt trevliga dagar här i Loxysofthuset. Vill du komma i kontakt med Jonathan så hittar du hans kontaktuppgifter här.