Valberedningens förslag till ny ordförande i LRF Halland - en person med passion för kor

Valberedningens förslag till ny ordförande för LRF Halland

Den 20 mars 2023 är det dags för LRF Hallands Regionstämma på Falkenberg Strandbad, i samband med årets Regionstämma tackas Anders Richardsson av som Regionordförande i LRF Halland.

Valberedningens nya förslag finns nu presenterat och deras förslag till ny nordförande är Heléne Gunnarson från Tvååker.

Vem är Heléne Gunnarson?

-Jag är en person med passion för kor! Jag bor på Snickerns gård i Tvååker där jag tillsammans med min man bedriver mjölkproduktion och växtodling, vi har två barn som numer är utflugna från gården.

Vad ser du fram emot att få arbeta vidare med om du blir vald till ordförande på LRF Hallands regionstämma?

-Det är spännande med medlemsorganisationer! Vi står inför många olika utmaningar, vi är många med olika förutsättningar och olika tankar om framtiden. Men våra olikheter gör oss starka i att kunna göra skillnad tillsammans. Som regionordförande ser jag fram emot att få vara en del av arbetet för att skapa tillväxt, lönsamhet och attraktionskraft i de gröna näringarna och för de halländska lantbrukarna. Vi behövs för en hållbar framtid och där behöver vi jobba alla tillsammans!

Kontaktuppgifter till Heléne Gunnarson:
E-post: helene.gunnarson@gmail.com