Ocke Ångsåg AB väljer Ludvig & Co Fastighetsförmedling för förmedling av ett unikt skogsinnehav i Jämtland

Ludvig & Co Fastighetsförmedling har fått förtroendet av Ocke Ångsåg AB att ansvara för försäljningen av 9 045 ha bolagsskog i västra Jämtland. Stora delar av fastigheterna utgörs av produktionsskogar medan andra delar håller fina natur- och rekreationsvärden. Av den totala ytan är 5 142 ha produktiv skogsmark.

- Vi är mycket glada att ha fått förtroendet att förmedla ännu ett sådant här stort och viktigt uppdrag. Försäljning av bolagsskog är komplext då det handlar om att hantera allt från förmedling till alla aspekter av juridik, skog, avtal, bankrelationer och bolagsfrågor från start till mål. Det är något vi med vår långa och breda erfarenhet blivit experter på. Därför är vi extra stolta att ha fått förtroendet, säger Peter Calderon, Affärsområdeschef Fastighetsförmedlingen.

Skogsfastighet med unik mix
På fastigheterna finner vi förutom produktiv skogsmark, sällsynt goda fiskevatten. Allt med Jämtlands vackra fjällvärld som bakgrund. Dessutom tillhör exklusiv jakt på älg, ripa och annat vilt till skogsfastigheten.

- Det här är en fantastisk möjlighet att förvärva stort innehav av bolagsskog med en unik mix. Skogen är välskött och är till största delen högt producerande. Fastigheterna som vi förmedlar är en kombination av skogsproduktionsfastighet – samtidigt om det besitter andra värden som jakt, fiske, vacker natur och rekreation. Man kan säga att mixen på fastigheten är unik i sitt slag, säger Mikael Sillerström, Fastighetsmäklare och ansvarig för förmedlingen av skogsfastigheten.

Möjlighet att förvärva bolagsskog
Skogsmarken ligger i ett aktiebolag och är fördelad på 7 områden som kan säljas i delar eller som helhet. Överlåtelsen sker genom köp av aktierna i bolaget.

- Försäljningen beräknas starta snarast och med måldatum under första delen av 2024, säger Jan Bertholdsson, Fastighetsmäklare som är en del av teamet som arbetar med förmedlingen.

Mer om fastigheten
Se objektet på ludvigfast.se

Har du frågor vänligen kontakta:
Mikael Sillerström, ansvarig Fastighetsmäklare Ludvig & Co Fastighetsförmedling AB
Epost: mikael.sillerstrom@ludvigfast.se, Tel: 063-157 12
Jan Bertholdsson, Fastighetsmäklare Ludvig & Co Fastighetsförmedling AB
E-post: jan.bertholdsson@ludvigfast.se, Tel: 023-939 43
Anna Burlage Sjöberg, Pressansvarig Ludvig & Co
Epost: anna.sjoberg@ludvig.se, Tel: 08-700 20 10

Ludvig & Co är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med 70 000 kunder och 1 300 medarbetare på fler än 130 orter. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi, fastighetsförmedling, juridik, skatt och affärsrådgivning som ger affärsnytta för småföretagare.