Ungdomsorganisationer i debatt med Nyamko Sabuni idag

Idag den 22 oktober arrangeras LSU - Sveriges Ungdomsorganisationers årliga ungdomspolitiska konferens LSU Forum. Dagens huvuddebatt handlar om innanförskap och utanförskap där ungdomsminister Nyamko Sabuni möter SSU:s ordförande Jytte Guteland och förbundet Vi Ungas ordförande Gabriel Ehrling. I år ställs frågan: Vem är innanför vad?

LSU Forum är en dag då ungdomsorganisationer möter näringsliv, myndigheter och media. Idag debatteras bland annat ungdomspolitik, entreprenörskap, klimatfrågor, Europaparlamentsvalet och arbetsmarknadsfrågor.

På plats finns representanter från bland annat Företagarna, Saco, Miljödepartementet, EU-kommissionen, Svenskt näringsliv och Ungdomsstyrelsen. De möter aktiva från en lång rad ungdomsorganisationer, som till exempel Röda Korsets Ungdomsförbund, Sveriges Ungdomsråd och samtliga partipolitiska ungdomsförbund.

10-17 på Lava i Kulturhuset, Stockholm.

Mer information
Hela programmet med seminarier finns bifogat pressmeddelande samt att läsa på www.lsu.se.

Gustav Edman
Pressekreterare LSU
0733 - 800 870

• Klimatfrågor

• Stockholm

Ungdomsorganisationer förändrar och förbättrar unga människors vardag. Att gemensamt driva en ungdomsorganisation ger unga en möjlighet till makt och resurser för att påverka sin egen omgivning. De är mötesplatser för över en halv miljon unga medlemmar i Sverige som genom sitt engagemang får unik kompetens och ett sammanhang för sina idéer. LSU samlar Sveriges ungdomsorganisationer för att vi gemensamt ska förbättra förutsättningarna för ungas organisering, i Sverige och i världen. Följ LSU:s arbete på Facebook och Twitter.