Black Mountain Army Tour till Sverige!

20/4 Göteborg, Musikens Hus 21/4 Stockholm, Debaser 22/4 Oslo, Garage Black Mountain från Vancouver/Kanada är ett indie-punk-progressivt-folk-rock band som leds av Stephen McBean. Influenserna är psykedeliska imitationer av artister som Neil Young, Led Zeppelin, Jimi Hendrix, Pink Floyd, Velvet Underground och Black Sabbath. Fyra nyanser av riff verkar vara känslan vid den första bekantskapen med detta projekt som började som ett kompismöte mellan fem personer med förkärlek för det fria hippielivet och allt vad det innebär i den drogtäta hockeystaden. Deras första album tillkom på ett hotellrum långt före det att de ställde sig på scenen för första gången. Stephen är också enväldig härskare i soloprojektet och det snarlika bandet Pink Mountaintops (kanske att Mountaintops har något större såpbubblor) som även dom står på scen denna kväll. Black Mountain ger ut sina skivor på City Slang/V2 och har sina allra största beundrare i mäktiga Coldplay. Denna kväll i lönnlövets tecken får vi också lära känna personerna i det alternativa country-rock bandet Blood Meridian som också utgör delar av Black Mountain! Snacka om ett lyckat recept på musikalisk inavel. Välkomna till en stor kringresande Kandensisk jättecirkus ! BILJETTINFORMATION Göteborg - Musikens hus Biljettpris 125 sek + service Mer info: http://www.musikenshus.se/ 031 - 12 15 83 Stockholm - Debaser Biljetter 120 sek, inget förköp. Mer info: www.debaser.nu Oslo - Garage Biljettpris150 nok + service. Mer info: www.garageoslo.no PRESSINFORMATION Skivbolag: Cooperative Music Presskontakt: Hampus Kivimäe Hampus.kivimae@cooperativemusic.com 08-440 45 76 www.blackmountainarmy.com www.cooperativemusic.com