Ny fastighetschef till Lulebos Fastighetsförvaltning

51-årige Rickard Lindbäck har under de senaste 16 åren arbetet inom Vattenfall där han har haft olika roller, främst inom området underhåll. De senaste fem åren har han verkat som affärsområdeschef med ansvar för serviceverksamheten i Norrland. Under första kvartalet 2021 tillträder han som ny fastighetschef för Lulebos Fastighetsförvaltning.

Det är en rekrytering som Lulebos VD Erik Öhrling är mycket nöjd med.

- Lulebo står inför stora underhålls- och renoveringsbehov kommande år och Rickards breda erfarenhet och djupa kunskap inom drift och underhåll kommer att tillföra betydande kompetens inom förvaltningsområdet.

Fastighetsförvaltningen består av förvaltare, bovärdar och reparatörer fördelade på fyra förvaltningsområden. Och Rickard Lindbäck ser fram emot att bli en del av Lulebos organisation.

- Fastighetsförvaltningen har en viktig roll i skötsel och underhåll av varje bostad och fastigheten i sin helhet och Lulebo har många spännande projekt på gång, både i närtid och de kommande åren. Det ska bli intressant, roligt och utmanande att få medverka i det arbetet ur ett underhålls- och förvaltarperspektiv, konstaterar Rickard Lindbäck.

Korta fakta om Rickard Lindbäck

• 51 år
  • Bor i Gammelstad utanför Luleå
  • Från 2015-02-01: Affärsområdeschef inom Vattenfall Services Nordic AB, ansvarig för serviceverksamheten i Norrland.

Tidigare inom Vattenfall

• Ansvarig för Drift och Underhåll av Vattenkraftstationer (Luleälven) inom Vattenfall Vattenkraft.
  • Ansvarig för ett antal större investeringsprojekt för förnyelse av Vattenkraftstationer inom Vattenfall Vattenkraft.

• Boendefrågor

Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå, där medborgarna vill bo. Vi har idag ca 7 500 hyreslägenheter, varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 300 finns i våra fem trygghetsboenden. Vi har också 125 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av ca 50 medarbetare inom många olika yrkeskategorier. Läs mer om oss på www.lulebo.se.

Rickard Lindbäck

Tillträdande Fastighetschef Lulebo 070-587 65 15