Brukarundersökning visar på nöjda besökare på Högevall i Lund

Brukarundersökning visar på nöjda besökare på Högevall i Lund

En brukarundersökning på Högevall genomfördes nyligen av Enkätfabriken. 362 unika besökare har fått möjlighet att ge sin uppfattning om hur det är att besöka Högevall.

För att ge ett sammanfattande mått på besökarnas generella syn på Högevall ställdes i undersökningen två så kallade nöjd kund index-frågor. Resultaten blev 3,9 på en femgradig skala.

Undersökningen visar även att 81 procent har svarat att de instämmer eller instämmer helt med påståendet ”Jag kan rekommendera Högevall till andra”. Drygt 80 procent är nöjda med personalens service och bemötande.

”Vi jobbar kontinuerligt med att förbättra verksamheten på Högevall bland annat genom vårt projekt Högevalls organisation idag och i morgon. Vi ser redan att vårt arbete har gett effekt i form av nöjda besökare, men det finns givetvis mycket att jobba vidare med.” säger Mats Alinder, chef på Högevall.

Hur genomfördes undersökningen?

Undersökningen genomfördes under september 2013. Svaren samlades in genom personliga intervjuer på plats och genomfördes vid olika tidpunkter och på olika veckodagar. Könsfördelningen hos respondenterna blev 50 procent kvinnor och 50 procent män och samtliga besökare var privatpersoner 15 år eller äldre, utan yrkesanknytning till badet.

Vad är Enkätfabriken?

Enkätfabriken är ett undersökningsföretag som arbetar med olika typer av kvantitativa nöjdhetsundersökningar och andra kvantitativa och kvalitativa undersökningsuppdrag.

För frågor om brukarundersökningen kontakta:

Kontaktperson Högevall

Mats Alinder, chef Högevall