Calaisa sätter Stortorget i sommarstämning

Calaisa sätter Stortorget i sommarstämning

Calaisa är tillbaka igen! Med nytt album och ny energi är de fyra tjejerna ute på sommarturné och på lördag är det Lunds tur. Då ger de en konsert på Stadshallens takscen kl 20.

Calaisas nya album Up to us (april 2012), producerat av Olav Fossheim, innehåller som vanligt de omisskännliga rösterna som tillhör Calaisa, deras varma sound, välsnickrade melodier och deras insiktsfulla texter. Första singeln släpptes sommaren 2011 och placerade sig på Svensktoppen.

Calaisa har gjort en resa många bara drömmer om. Fyra tjejer – som till synes kom från ingenstans - åkte 2004 på vinst och förlust till Nashville och spelade till sig ett guldkantat skivkontrakt med Universal Nashville, världens mest framgångsrika skivbolag. De spelade in en platta i Nashville för fantastiska 5 miljoner kronor och lanserades som det nya unga svenska Dixie Chicks i USA. Storyn om deras osannolika resa från indieband till den stora satsningen på världens största underhållningsmarknad blev riksnyhet i Sverige och USA. Bandet stötte under sin kommande karriär emot stora motgångar men tack vare publikens stora kärlek har bandet fortsatt turnera och göra ny musik.

Det självbetitlade debutalbumet Calaisa kom 2006 och sålde guld. År 2008 medverkade de i Melodifestivalen med ”If I could” och 2009 spelade de in nästa platta, Grafton Street, lika helgjuten som debuten, men med ett nytt djup, en ny insikt om att drömmen om att kunna leva på sin musik kräver blod, svett och tårar.

Datum och tid: lördag 21 juli kl. 20
Plats: Stadshallens takscen, Stortorget i Lund
Arrangör: Sommarlund, Lund kommun

Fri entré.