Öppna förskolan med sina sångstunder är hjärtat i familjecentralen Fäladsfamiljen.

Pressinbjudan: Invigning av Lunds kommuns första familjecentral – Fäladsfamiljen

Klockan 10-12 den 6 december inviger vi familjecentralen Fäladsfamiljen – en mötesplats för föräldrar och barn i åldern noll till sex år. Här finns barnavårdscentral, öppen förskola, socialrådgivning och barnmorskemottagning. Allt samlat under ett tak.

Nu är vi äntligen igång med alla delar av verksamheten, då även öppna förskolan har möjlighet att ta emot besökare. Det vill vi fira med en invigning där vi visar och berättar om det som familjecentralen erbjuder föräldrar och barn.

Inbjudan press
Media hälsas välkommen till invigningen.

Medverkande på invigningen är föräldrar, chefer och medarbetare vid familjecentralen, samt statsråd Morgan Johansson (s), regionpolitiker Birthe Sandberg (c), Hedvig Åkesson (kd), kommunstyrelsen, socialnämndens ordförande Göran Wallén (m), barn- och skolnämndens ordförande Mia Honeth (l), Agneta Lindskog (kd), ledamot socialnämnden.

Anmäl gärna din redaktions medverkan till press@lund.se senast den 3 december.

Program för invigningen:

Kl 10.00 Mingel och rundvandring i lokalerna.

Kl 10.30 Invigningstal av statsråd Morgan Johansson (s).

Kl 10.45 Panelintervjuer med föräldrar, politiker från kommun och region, chefer och medarbetare från verksamheterna.

Kl 11.30 Sångstund där alla inbjudna föräldrar, barn, politiker och medarbetare medverkar.

Kl 11.45 Handavtrycksymbol, alla deltagare vid invigningen får möjlighet att göra sitt handavtryck på en tavla.

Kl 12.00 Avslut

Fakta om familjecentralen Fäladsfamiljen
Lunds första familjecentral, Fäladsfamiljen, finns vid Fäladstorget i norra Lund. En familjecentral är en mötesplats för blivande föräldrar och familjer med barn 0-6 år. Här finns barnavårdscentral, öppen förskola, socialrådgivning och barnmorskemottagning. Det kostar ingenting att besöka familjecentralernas olika verksamheter.

Kontaktperson
Marianne Eriksson, samordnare familjecentralen Fäladsfamiljen, telefon 046-359 43 61, e-post marianne.eriksson2@lund.se