Pressinbjudan: Prisutdelning Lunds näringslivspriser och Lund Grand Prix

Onsdagen den 10 april 2013 bjuder Lunds kommun tillsammans med Företagarna i Lund, Stiftelsen Lunds Nyföretagarcentrum och Handelsföreningen i Lund in till pressträff i samband med att Lunds näringslivspriser delas ut.

Dagen efter, den 11 april, är det Lund Grand Prix – Lunds egen näringslivsdag. På förmiddagen är det inspirationsföreläsningar och på kvällen blir det fest med årets näringslivspristagare som hedersgäster.

Prisutdelning Lunds näringslivspriser

Media inbjuds härmed till en pressträff där pristagarna till Lunds näringslivspriser presenteras, onsdagen den 10 april 2012 kl. 10.30–11.25, Knutsalen, Rådhuset, Stortorget 7, Lund

Under pressträffen presenteras och premieras de företagare som särskilt utmärkte sig och bidrog till ett gott företagsklimat under 2012.  Näringslivspriserna delas ut i tre kategorier: Årets Företagare, Årets Nyföretagare och Årets Lundaköpman.

Lund Grand Prix

Media är välkommen att delta i Näringslivsdagen, torsdagen den 11 april 2013 kl. 08.00-12.30, AF-Borgen, Sandgatan 2, Lund

Program finns på www.lundgrandprix.se

Ingen föranmälan för media behövs.

Festkvällen börjar kl. 18 på AF-Borgen. För mer info, kontakta Tove Möller Andersson, tove.mollerandersson@lund.se.

Fakta Lunds näringslivspriser
* Årets Företagare utses av Företagarna Lund
* Årets Nyföretagare utses av Lunds Nyföretagarcentrum, LNC.
* Årets Lundaköpman utses av  Handelsföreningen i Lund.

Vid pressträffen för Lunds näringslivspriser deltar såväl pristagarna som representanter för Lunds kommun, Företagarna i Lund, Lunds Nyföretagarcentrum samt Handelsföreningen i Lund.

Fakta Lund Grand Prix
Temat för årets inspirationsdel av Lund Grand Prix är sinnesmarknadsföring. Hur smakar ditt företag? Hur luktar ditt varumärke? Förmiddagen bjuder på frukost, mingel och inspirerande talare som berättar om det senaste inom varumärkesutveckling. Dessutom lyfter vi fram det kreativa, underhållande Lund som lyckats göra kultur till en lönsam affärsidé. Vi får lära oss om framtidens innovativa landskap och hur man som entreprenör i tuffa tider trollar med knappa resurser.

- Förmiddagen på Lund Grand Prix syftar till inspiration och affärsutveckling. På kvällen vill vi att alla som driver företag ska känna sig som hjältar, säger näringslivsutvecklare Tove Möller Andersson.

www.lundgrandprix.se

Kontakt:

Näringslivsdagen: Michaela Tellenmark, 046- 35 59 13, 0709- 43 29 66, michaela.tellenmark@lund.se

Lund Grand Prix: Tove Möller Andersson, 046-35 70 61, 0709-43 27 97, tove.mollerandersson@lund.se

Per Persson, näringslivschef, Lunds kommun, 0766-31 05 41, per.persson@lund.se

Karin Lilja, press- och medieansvarig Lunds kommun, 0734-15 09 55, karin.lilja@lund.se