Pressinbjudan: Välkommen att bevaka utdelningen av årets integrationspris

Pressinbjudan: Välkommen att bevaka utdelningen av årets integrationspris

Vem vinner årets integrationspris? Det avslöjas nu på torsdag, den 10 mars, klockan 12.30 på Stenkrossen i Lund.

Priset delas ut i samband med Mångfaldsrundan den 10 mars och ges för att uppmuntra insatser som främjar ökad integration. Vinnare kan vara företag, organisationer, förvaltningar, nätverk eller föreningar i Lunds kommun.

– I år har vi fått in många och intressanta nomineringar, totalt 15 stycken. Det är fantastiskt att det finns så många engagerade föreningar och verksamheter i Lund som gör lysande insatser för integrationen. Det blir en utmaning för juryn att välja en pristagare bland alla nomineringar, säger Yanira Difonis Montoya, ordförande i Lunds kommuns integrationsråd.

Integrationspriset 2016 består av 20 000 kronor och ett diplom. Bakom priset står Lunds kommun.

När? 10 mars klockan 12.30.

Var? Stenkrossen, Kastanjegatan, Lund.

Vad? Priset utgörs av 20 000 kronor samt ett diplom.

FAKTA Lunds integrationspris

• Priset utdelas årligen.
  • Juryn består av representanter från Integrationsrådet, näringslivet och invandrarorganisationer.
  • Pristagare ska bland annat ha främjat till samarbete, bidragit till möte och kontakt mellan människor med olika etnisk bakgrund och ha gett ökad kunskap, positiv effekt och synbara resultat i Lunds kommun.

Kontakt:

Yanira Difonis Montoya, ordförande i Lunds kommuns integrationsråd, e-post yanira.difonis@lund.se  telefon: 0736 – 18 49 86.

Ulrika Dagård, demokratiutvecklare i Lunds kommun, e-post: ulrika.dagard@lund.se, telefon: 0734-15 09 30.

I mötet mellan idéer och handlingskraft skapas framtidens Lund. Här kan du vara dig själv och utvecklas tillsammans med andra.

Lund – idéernas stad är med 115 000 invånare Sveriges tolfte största stad.