Vem blir vinnare av Innovationspriset 2011?

Torsdagen den 27 oktober utses vinnaren eller vinnarna av årets Innovationspris. Syftet med priset om totalt 250 000 kronor är att stimulera innovationsarbetet i Skåne så att fler tillväxtföretag skapas i regionen. Innovationspriset, som i år firar tioårsjubileum, inriktas på idéer och projekt på forskarnivå. Media inbjuds härmed att närvara vid prisutdelningen.

När? Torsdagen den 27 oktober 2011, kl. 11.30

Var? Knutssalen i Rådhuset, Stortorget, Lund

För tionde året i rad utlyser PwC tillsammans med Lunds universitets innovationssystem (LUIS) Innovationspriset om totalt 250 000 kronor. Den totala prissumman fördelas på ett förstapris om totalt 150 000 kronor samt två hedersomnämnanden om 50 000 kronor vardera. I priserna ingår förutom ekonomiskt stöd även hjälp med affärsutveckling, patent och bolagsbildning.

Intresset inför årets tävling har varit stort, med närmare 20 inlämnade bidrag. Juryns bedömning utgår från projektets innovationshöjd, dess tekniska och kommersiella möjligheter samt nyhetsvärdet.

Tävlingen anordnas av PwC och Lunds universitets innovationssystem (LUIS). Värd för prisutdelningen är Lunds kommun. Priset delas ut av Ola Bjärehäll från PwC.

Läs mer om Innovationspriset: http://luis.lu.se/media/innovationspriset_2011.pdf

För mer information om prisutdelningen, kontakta gärna:

Karin Lindroth Renhäll, presschef Lunds kommun, tfn: 046- 35 59 78, 0734 -15 09 55

Sven Olsson, LUIS, tfn: 046-222 12 78, 0708- 862 000

Louise Stiber, PwC, tfn: 040-641 29 20, 0709-29 29 20