Lundbergs Fastigheter vann Kundkristallen för både Högsta Serviceindex och Högsta Profil

Lundbergs Fastigheter bäst på service

Under torsdagen vann Lundbergs Fastigheter pris för både Högsta Serviceindex och Högsta Profil när AktivBo delade ut fastighetsbranschens prestigefyllda pris Kundkristallen under Benchmark Event.

- Jag är så otroligt glad och stolt! Att vi lyckas leverera det här resultatet just i år känns väldigt speciellt. Våra medarbetares och hyresgästers trygghet och säkerhet är alltid högsta prioritet och att vi under pandemin har lyckats leverera en så hög servicenivå känns helt fantastiskt, säger Louise Lindh, VD Lundbergs Fastigheter. Våra medarbetares engagemang och målmedvetna arbete är det som gör att vi lyckas – det här ska vi verkligen fira, avslutar Louise.

Benchmark Event, som i år genomfördes digitalt, arrangeras av AktivBo och uppmärksammar privata och kommunala bostads- och fastighetsbolag som via en årlig kundundersökning har utsetts till de bästa hyresvärdarna av sina hyresgäster. Lundbergs Fastigheter har både varit nominerade och vunnit flera gånger tidigare och AktivBo-undersökningen är ett viktigt verktyg i arbetet med att skapa en så bra kundupplevelse som möjligt. I år var bolaget nominerade i kategorierna Högsta Profil och Högsta Serviceindex i klassen 4 000-10 999 bostäder, och lyckades alltså vinna båda kategorierna.

- Vilket år! Vilken bedrift! Vilka fantastiska medarbetare och hyresgäster vi har! Våra kunder är det viktigaste vi har och vi arbetar hela tiden för att utvecklas och bli ännu bättre. Under pandemin är det extra viktigt att vi är tillgängliga för våra hyresgäster och gör det där lilla extra för att de ska trivas och känna sig trygga. Våra medarbetare har hjälpt till med allt från att hämta medicin på apoteket till ett extra vänligt och omtänksamt samtal med de som känner sig ensamma, säger Peter Lundgren, utvecklingsansvarig Bostad Lundbergs Fastigheter.

Lundbergs Fastigheter grundades 1944 och har utvecklats till en av Sveriges största privata fastighetsägare. I bolaget arbetar cirka 150 medarbetare som ger cirka 1 500 kommersiella kunder möjlighet att utvecklas hos oss, och som gör sitt yttersta för att erbjuda fler än 10 000 bostadshyresgäster en trygg och trivsam bostad. Fastighetsbeståndet har till stor del byggts i egen regi och utgörs av bostäder samt lokaler för kontor och handel.

Lundbergs Fastigheter är en helägd rörelse till det börsnoterade L E Lundbergföretagen AB.

Peter Lundgren

Regionchef Väst Utvecklingsansvarig Bostad 0709-21 66 72