Lagom till årsskiftet 2021/22 öppnar Östgöta Kök ett nytt koncept i LINK Business Center i Linköping.

Östgöta Kök öppnar nytt koncept i LINK Business Center

Lagom till årsskiftet 2021/22 slår LINK Business Center i Linköping upp portarna för första gången. Entréplanet kommer vara öppet och välkomnande och fyllt av aktivitet - en härlig och inspirerande mötesplats för regionens näringsliv. Lundbergs Fastigheter har nu glädjen att presentera Östgöta Kök som restauratör i LINK Business Center.

Östgöta Kök och Lundbergs Fastigheter har tecknat ett hyresavtal om 7 år för den 550 m2 stora restaurangytan. Restaurangen kommer att ligga i markplan och ha en stor, härlig uteservering utmed Stångån där gästerna kan njuta av såväl kvällssol som fantastisk mat och dryck. Vill man blicka ut över Linköpings takåsar är gästerna välkomna upp till plan 8 och Linköpings första takbar som öppnar till sommaren 2022!

-Vi är oerhört glada att få Östgöta Kök som samarbetspartner i LINK Business Center, säger Daniel Andersson, marknadsområdeschef Linköping. Vi har en gemensam vision om vad vi vill skapa i LINK och med Östgöta Kök vet vi att vi får högsta kvalité och service. Vi vill skapa en miljö dit man går för produktiva affärsmöten såväl som för varva ner efter jobbet – sådär som en bra mötesplats ska vara, avslutar Daniel.

-Det här var en möjlighet som vi absolut inte ville tacka nej till, säger Thomas Hallgren på Östgöta Kök. Det känns otroligt spännande och inspirerande att tillsammans med Lundbergs Fastigheter få skapa ett helt nytt koncept i Linköping. Även om vi inte vill avslöja alltför mycket än kan vi berätta att vi som vanligt kommer ha ett stort fokus på hållbarhet och låta råvaror med hög kvalitet stå i centrum – helst från lokala producenter, avslutar Thomas.

Samarbetet och planeringen av den nya restaurangen går nu in i en ny fas där drömmar och visioner ska bli verklighet. Linköping och regionen kan redan nu börja se fram emot ett spännande och välkommet tillskott på restaurangkartan.

Daniel Andersson, marknadsområdeschef Linköping
E-post: daniel.andersson@lundbergs.se

Thomas Hallgren, Östgöta Kök
E-post: thomas@ostgotakok.se

Lundbergs Fastigheter grundades 1944 och har utvecklats till en av Sveriges största privata fastighetsägare. I bolaget arbetar cirka 150 medarbetare som ger cirka 1 500 kommersiella kunder möjlighet att utvecklas hos oss, och som gör sitt yttersta för att erbjuda fler än 10 000 bostadshyresgäster en trygg och trivsam bostad. Fastighetsbeståndet har till stor del byggts i egen regi och utgörs av bostäder samt lokaler för kontor och handel.

Lundbergs Fastigheter är en helägd rörelse till det börsnoterade L E Lundbergföretagen AB.

Relaterat innehåll