Lyckos första kunder i Lund flyttar in

Lyckos första kunder i Lund flyttar in

Den första etappen av Lyckos bostadsområde i Södra Sandby strax utanför Lund är klar, och nu har de första kunderna flyttat in i sina radhus.

Lyckos koncept med nybyggda, Svanenmärkta bostäder för människor med vanliga inkomster blir alltmer populärt. I förra veckan flyttade de första kunderna in i Södra Sandby, och idag fick ytterligare kunder nycklarna till sina radhus i Stationsstaden, Kävlinge.

Lyckos bygger totalt 40 bostäder i Södra Sandby, varav endast fem kvarstår till föräljning. Bostäderna ingår i en av de sista etapperna av utbyggnadsområdet Norreholm.

- Södra Sandby har vuxit och blivit mer populärt. Här har vi satsat på båda våra radhustyper, ett större på 118 och ett mindre på 110 kvadratmeter, säger Anders Larsson, vd på Lyckos. Radhusen byggs med tegelfasader, och på den egna tomten finns terrass och utvändigt förråd. I anslutning till tomterna finns också en rymlig allmänning, vilket är en dröm för barnfamiljerna.

Lotta Mansfield med familj var först med att flytta in i Brf Norreholmshusen:

- Det här känns så lyxigt! Vi har två små barn och det ska bli skönt att bo i ett helt nytt hus, lättstädat och utan underhåll. Sen gillar vi Södra Sandby, nära både Lund och fin natur.

Under hösten flyttar också ytterligare tolv kunder in i nya radhus i Stationsstaden i Kävlinge. Därefter påbörjas en tredje etapp med 24 radhus i bostadsrättsform.

- Vi är övertygade om att vi har tagit fram bostadsprodukter som passar de flesta, och som många kan efterfråga, säger Anders Larsson. Efter två lyckosamma etapper i Kävlinge säljstartar vi i september en tredje etapp, som vi räknar med säljs klar innan bostäderna står färdiga för inflyttning.

Lyckos planerar även för nya bostäder i Häljarp, Kristianstad, Svarte, Simrishamn, Halmstad och Kalmar.

Lyckos AB ingår i Midroc Europe som utvecklar morgondagens samhälle och industri. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi hållbara lösningar för de branscher vi är verksamma i. Vi utgår från Sverige och är verksamma internationellt. Under 2019 omsatte vi ca 11 miljarder kronor och sysselsatte drygt 4 200 medarbetare.