Lyckos nya radhus i Häljarp får tegelfasader i olika nyanser, som tillsammans skapar en fin variation i det nya bostadsområdet.

Lyckos säljstartar nya radhus i Häljarp

Lyckos säljstartar en andra etapp med 20 radhus i Häljarps Parkstad, Landskrona kommun. Kommunikationsmöjligheterna är mycket goda, med pågatågstation och närhet till E6 för snabb pendling till Landskrona, Helsingborg, Lund och Malmö.

- Det finns en stor efterfrågan på nya bostäder i Häljarp, säger Anders Larsson, vd på Lyckos. Den tidigare etappen sålde slut på kort tid, och nu fortsätter vi med utbyggnaden av området.

Häljarps Parkstad ligger naturskönt i en uppvuxen miljö med närhet till Häljarps skola och med kringliggande golfbanor och hästgårdar. I området planerar Lyckos för en centralt placerad boulevard med bl a en boulebana, och små stigar som man kan se i kvarter med engelska radhus. De boende får också viss mobilitetsservice, i form av till exempel en lådcykelpool.

- Vi kommer att uppföra radhus i två plan, med tegelfasader i olika nyanser, berättar Anders Larsson. I bottenvåningen ryms kök och vardagsrum, badrum och separat tvättstuga. På ovanvåningen kan kunderna välja mellan tre alternativt fyra sovrum. De stora fönsterpartierna ger extra ljus och rymd i de 118 kvadratmeter stora husen. De är dessutom energisnåla och miljöcertifieras enligt Svanens kriterier.

Trädgårdarna får morgon- eller kvällssol. Pris från 2 895 000 kr och en månadskostnad på 7 995 kr. Inflyttning planeras till våren 2025.

Regioner

Lyckos utvecklar väldesignade bostäder för människor med vanliga inkomster. Projektportföljen omfattar drygt 1 500 nya bostads- och hyresrätter i Halmstad, Höganäs, Kristianstad, Kävlinge, Landskrona, Lund, Simrishamn, Uppsala, Ystad, Älmhult och Österåker. Lyckos grundades 2017 och har huvudkontor i Helsingborg.

Lyckos ingår i Granitor som är en svensk företagsgrupp som är verksam inom fastighetsutveckling och förvaltning, entreprenad, konsult och service samt tillväxtinvesteringar i utvecklingsbolag. Omsättningen under 2022 var 10,6 miljarder kronor. Här jobbar 4400 medarbetare som tillsammans vill skapa välmående samhällen och industrier.