Akka Egendom förvärvar 295 lägenheter i Lysekil

Som ett steg i uppbyggnaden av sin långsiktiga förvaltningsportfölj har Akka Egendom ingått avtal om förvärv av ett fastighetsbestånd i Lysekil omfattande bostäder och kommersiella lokaler. Säljare är Willhem.

Fastigheterna som förvärvas avser en bostadsportfölj med 226 centralt belägna hyreslägenheter, och en mindre andel lokaler, samt Centrumhuset vid Södra Hamnen i Lysekil. Centrumhuset innefattar kommersiella lokaler, med en uthyrningsbar yta om 6 439 kvadratmeter, samt 69 hyreslägenheter. Den totala uthyrningsbara ytan för hela portföljen är 32 208 kvadratmeter.

— För Akka Egendom är detta ett bra och rationellt bestånd i en intressant ort. Vi har goda erfarenheter av tidigare förvärv från Willhem och ser fram emot att ta över som en ny långsiktig ägare. Vår ambition är att växa ytterligare i regionen genom tilläggsförvärv, säger Akka Egendoms VD Henrik Jussi-Pekka.

Tillträde sker den 30 augusti 2017. Kontakt:
VD, Akka Egendom

E-post: henrik.jussi-pekka@akkaegendom.se Tfn: 08 441 87 60

Bostadsbolaget Akka Egendom grundades 2015 med strategin att förvärva och långsiktigt förvalta bostadsfastigheter i små och medelstora tillväxtkommuner. Bolaget backas upp av stora institutionella investerare och beståndet består idag av nästan 2 600 lägenheter fördelade över sex regioner: Karlstad, Västra Götaland, Västra Småland, Mälardalen, Östra Småland och Skåne.