Volvo Car Mobility expanderar och flyttar till nytt kontor i Stockholm City

Volvo Car Mobility har under en intensiv höst lanserat M i Stockholm, en ny tjänst för smart bildelning riktad till privatpersoner och företag. Teamet har vuxit snabbt och sökte nya lokaler, valet föll på ett cityläge med utrymme för fortsatt expansion. Det nya kontoret har utrymmet som behövs för nya idéer och nu flyttar de 150 medarbetarna från Epicenter till Jakobsbergsgatan, mitt i MOOD District.

Volvo Car Mobilitys målsättning är erbjuda en tjänst som på allvar utmanar det privata bilägandet i städer. I september lanserades M, Volvo Car Mobilitys nya tjänst för smart bildelning som ska möta behoven från en urban, snabbrörlig och uppkopplad livsstil. Målet är att erbjuda ett smartare, mer flexibelt och hållbart alternativ till privat bilägande.

– Vi har vuxit kraftigt på kort tid och är i en spännande fas i vår utveckling. Efter lanseringen av M i Stockholm och Uppsala möter vi nu kunderna i verkligheten och får nya insikter varje dag om hur man faktiskt använder tjänsten. För att utvecklas och fortsätta utrullningen till fler städer behöver vi en ny, större arbetsplats att växa i. Därför känns det inspirerande att ha flyttat in i de nya lokalerna i MOOD District som erbjuder all tänkbar service och höga tillgänglighet som vi var ute efter, säger Bodil Eriksson, vd för Volvo Car Mobility.

– Vi är jätteglada att Volvo Car Mobility väljer att stanna i MOOD District. De är ett innovativt och spännande bolag som vill driva en positiv förändring av livet i stan genom att ge mer plats till människor och mindre till bilar. Vi tror och hoppas att de kommer att trivas i MOOD Districts blandning av arbetsplatser, mötesplatser och shopping, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef för MOOD.

Om AMF Fastigheter
AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 35 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 73 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se

• tech team