Ledarskapsförändring i M, Volvo Car Mobility

M, Volvo Car Mobility, meddelar idag ett skifte i ledarskap då Bodil Eriksson väljer att lämna rollen som vd från och med den 31 mars 2021. Hennes roll och ledarskapet på M kommer att övergå till Erik Jivmark som för närvarande är COO på M. Han tillträder den 1 april 2021 då skiftet genomförs.

Bodil Eriksson har varit med som vd sedan starten då M etablerades 2017 och har byggt företaget från grunden. Hon kunde snabbt attrahera talanger inom mjukvaruutveckling, artificiell intelligens och användarupplevelse. M lanserades 2019 i Stockholm och har sedan dess etablerats i ytterligare åtta städer runt om i Sverige.

”Min vision för M har alltid varit att möjliggöra för människor att leva sina liv på sina egna villkor. Mobilitet är jätteviktigt för den personliga friheten. Jag känner stor ödmjukhet och glädje över att våra kunder har mottagit M med öppna armar. Jag hoppas att vi kommer fortsätta att göra skillnad i människors liv genom att hjälpa dem nyttja sin tid på bästa sätt”, säger Bodil Eriksson.

Erik Jivmark har varit M:s COO sedan dag ett och har haft en rad olika tjänster i Volvosfären sedan 2011.

”Det är sällsynt och spännande att få bygga ett syftesdrivet företag som M. Att arbeta tillsammans med en så erfaren och visionär ledare som Bodil Eriksson har varit en ära och hon kommer att vara saknad. Vi har en stark grund att stå på utifrån vilket vi kommer bygga morgondagens hållbara mobilitet. M stävar efter att möta morgondagens behov – där framgång inte mäts i antal sålda bilar”, säger Erik Jivmark.

För mer information, kontakta press@m.co

• delad mobilitet
  • volvo car mobility
  • bildelning
  • bilpool
  • access economy
  • car sharing
  • m
  • cirkulär ekonomi
  • m volvo car mobility

Volvo Car Mobility erbjuder M, en smart mobilitetstjänst som ger privatpersoner och företag i storstäder snabb och smidig tillgång till bil, utan att behöva äga en. Genom att nyttja kraften i delningsekonomin bidrar M till en mer hållbar stadsmiljö där fler människor kör färre bilar, och kan röra sig fritt, meningsfullt och hållbart.
M | Volvo Car Mobility är ett helägt, fristående dotterbolag till Volvo Car Group och en strategisk investering för att möta framtidens kundpreferenser. Företaget har 150 anställda, utvecklingsbolaget ligger i Stockholm och lokalkontor finns i Göteborg och Malmö. Ladda ner M-appen på App Store och Google Play. Läs mer på m.co