Bengt-Göran Kronstam utser Mackmyra Brukswhisky till Bästa Köp

Det är i senaste numret av tidningen Allt om Vin som dryckesexperten Bengt Göran Kronstam skriver om Mackmyra Brukswhisky under rubriken "Bästa Köp!":

"Mycket stor och innehållsrik doft med rymlig palett av både fat, säd och allt där emellan. Djup, väl utvecklad, mycket karaktärsfull, lång och innehållsrik, imponerade smak."

Mackmyra Brukswhisky är vår andra kontinuerliga buteljering som lanserades i mars i år. I dag står den i hyllan på ett 40-tal Systembolag över hela landet; butikscheferna avgör själva om den ska tas in i butikens sortiment om de anser att det finns lokal efterfrågan. Brukswhiskyn kan även köpas via beställningssortimentet på alla andra Systembolag.

Mer information hittar du på www.mackmyra.se.

Lars Lindberger, pressansvarig, 070-364 40 54, lars@mackmyra.se

I vårt destilleri på Mackmyra Bruk har vi följt våra drömmar och skapat den svenska maltwhiskyn. Vi tillverkar den på vårt eget sätt, av lokala råvaror och helt utan tillsatser. Resultatet har satt Sverige på den internationella whiskykartan. Vi erbjuder annorlunda whiskyupplevelser för livsnjutare och nytänkare. Välkommen till Mackmyra Svensk Whisky.