Häst-legendar ny profil i Magine

Den berömda hästartisten Tobbe Larsson är nästa stora profil att ta plats i tv-bolaget Magines utbud. Nu är den internationella hästsport- och livsstilskanalen Horse & Country TV tillgänglig som svensk version, där Tobbe Larsson snart får ett nytt eget exklusivt program.

I och med lanseringen av svenska Horse & Country TV hoppas kanalen på att kunna ge tv-publiken ännu mer av Tobbes tips och kunskaper. Redan nu rullar hans program Masterclass på kanalen och den 9:e december är det premiär för Yard Talk, där vi får följa med Tobbe Larsson hem till hans gård. Han kommer att bjuda på en titt i sitt svenska stall och ge oss en exklusiv inblick i sin karriär.

Wayne Dustford, internationell distributionschef på Horse & Country TV är glad över samarbetet med Magine och förväntansfull inför lanseringen av kanalens svenska version.

–  Vi är glada och stolta över att Magine nu kommer visa vår svenska version av Horse & Country TV. Vår nya svenska kanal erbjuder intressant och underhållande innehåll för den stora svenska hästpubliken i Sverige och kompletteras med svenskproducerade program, material och översättningar. Vi hoppas att detta blir ett positivt tillskott i Magines utbud och öka distributionen och tittare. Vi ser mycket fram emot fortsatt samarbete med Magine.

Horse & Country lanserades på Magine i slutet på juni och den svenska versionen av kanalen är nu nästa steg.

–  Vi har ett brett utbud av livsstilskanaler och vi ser att just dessa kanaler är populära bland våra användare.  Att Horse & Country nu finns tillgänglig i en mer lokal version innebär att vi har en ännu starkare kanal att erbjuda för alla hästsportintresserade, säger Alexander Jamal, Sverigechef på Magine.

Horse & Country ingår i Magines utbud om 40 kanaler.  Tv-bolaget erbjuder en helt unik tv-upplevelse, utan bindningstid, extern utrustning eller dolda avgifter. Användarna får tillgång till hela tjänstens utbud för endast 99 kronor i månaden, med extra service som catch up, tvillingabonnemang på köpet och möjlighet att själv styra sitt tv-tittande.

–  Magine är tv på dina villkor. Tv som det borde vara. Vi lever i ett samhälle där flexibilitet är allt viktigare och med Magine behöver du inte längre rätta dig efter en tv-tablå. Genom oss kan du titta på tv när du vill, var du vill och hur du vill, säger Alexander Jamal.

• Underhållning

• sweden
  • channels

Med Magine kan du titta på TV på din surfplatta, smartphone, dator och på din uppkopplade TV. Du har alltid dina kanaler med dig och du får live-TV och inspelade program på samma ställe. Bakom satsningen står ett erfaret team inom TV och internet.

www.magine.com