Mäklarkoll antagna till SUP 46 - En av Europas ledande startup-hubbar

Mäklarkoll Nordic AB är antagna som nya medlemmar till Swedish Startup People – SUP46 en av Europas ledande start-up hubbar.

SUP46 grundades 2013 med ambition om att under ett och samma tak samla Sveriges hetaste digitala startups, affärsänglar, riskkapitalföretag och innovationsaktörer. Genom ett digitalt ekosystem i världsklass erbjuds medlemmar ett exklusivt kontaktnät, faciliteter och investerare för att effektivt kunna skala upp sina verksamheter.

Medlemmarna på SUP46 är handplockade svenska startups med globala ambitioner, främst inom områdena internet, mobile, media och gaming. Konkurrensen om medlemskap är hård, och endast de mest innovativa företagen accepteras som medlemmar. Sedan starten 2013 har 154 medlemsansökningar accepterats till SUP46, dessa bolag har skapat 1 180 jobbtillfällen och tagit in 2,7 miljarder kronor i riskkapital. De höga kriterierna för att bli medlem speglas i att mer än nio av tio av antagna startups fortfarande är aktiva. När SUP46 summerar 2017 så har startuphubbens 56 medlemmar under året tagit in 862 mkr. Listan över de största investeringarna 2017 toppas av bolagen KRY, Doctrin, AMRA, Lexplore och DPOrganizer.

- Vi på Mäklarkoll är oerhört glada över att världsberömda SUP46 ser potentialen och skalbarheten i vår tjänst. Då vi befinner oss i en tid då bostadsmarknaden är hetare än någonsin så är vi helt övertygade om att timingen är helt rätt för vår tjänst att göra entré på marknaden, säger Vladmir Ruzic, VD och medgrundare.

Mäklarkoll är en ny digital tjänst som låter dig hitta och jämföra mäklare i din ort eller stadsdel. Tjänsten bygger på insamlad data om bostadsförsäljningar i Sverige. Tjänsten låter dig kostnadsfritt söka på ett område och få topplistor i olika skärningar, t.ex. Vilken mäklare i Solna som senaste sex månaderna har sålt flest bostäder, haft högsta slutpriset eller högsta snittpriset.

Mäklarkoll är ett fristående och oberoende svenskt aktiebolag. Bolagets vision är att göra marknaden för mäklartjänster transparent, och göra säljprocessen en trygg och positiv upplevelse för dig som ska sälja din bostad.

Mäklarkoll Nordic AB grundades och ägs idag av Vladimir Ruzic (CEO), Philip Dyplin (CMO) och Per Frödeberg (CTO)

• per frödeberg
  • startup