Mälarenergi bäst på kundservice!

Mälarenergi är Sveriges bästa företag i energibranschen på kundservice. Det står klart när Brilliant Future idag presenterat sina mätresultat för Bästa kundservice i kategorin energi. I fjol placerade sig Mälarenergi på en hedrande andra plats. I år kniper vi 1:a platsen i Brilliant Awards i konkurrens med 135 svenska organisationer.

Utmärkelsen Brilliant Awards bygger på data från sammanlagt 2,5 miljoner kundundersökningar från 135 organisationer som samlats in under större delen av 2020. Att återkommande få höga omdömen av kunderna är ett kvitto på att Mälarenergis systematiska arbetet mot bästa kundservice uppskattas och ger resultat.

– Det är otroligt kul att vi fortsätter leverera fina resultat i Brilliant. Att vi återigen ligger i topp och tar första platsen. I varje samtal är målet att alltid göra kunden nöjd och ge hundraprocentig kundservice. Det är kul att få ett kvitto på att det jobb vi lägger ner ger fina betyg av kunderna och att de är nöjda. Vi har fått in många nya hungriga medarbetare nu under hösten och har en härlig stämning i gruppen som jag tror smittar av sig i samtalen, säger Mathilda Stenholt Svärdh kundrådgivare på Mälarenergi.

Till grund för utmärkelsen ligger kundernas egna uppfattningar om kundservice där engagemang är en viktig faktor. Jämförelsen visar att de företag som levererar högt medarbetarengagemang i sin kundservice också har fler lojala kunder än de som inte gör det. Något som alla bolag, oavsett bransch, affär eller ärende, har möjlighet att påverka kundupplevelsen genom.

– Det har varit ett mycket speciellt år att jobba med kundservice under pandemin. Men vi har behållit kunden i fokus och peppat varandra för att hålla motivation och engagemang uppe trots att delar av personalen jobbar på distans. Utmärkelsen visar att vi har lyckats och det känns så bra att få den bekräftelsen av kunderna, säger Annika Enberg enhetschef kundsupport på Mälarenergi.

Om Brilliant

Brilliant är en av marknadens främsta datadrivna undersöknings- och actionplattformar som löpande mäter och analyserar medarbetar- och kundupplevelser. Företagets vision är att hjälpa företag och organisationer världen över att frigöra potentialen i människor. Brilliant listar varje år de företag som har lyckats skapa exceptionella kundupplevelser i Brilliant Awards – Customer Experience – “Bästa kundservice”.

Läs mer på www.brilliantfuture.se

Brilliant Awards

• kundupplevelse
  • brilliantawards
  • mälarenergi
  • kundservice

• Västmanland

Mälarenergi är ett infraserviceföretag som består av drygt 700 medarbetare. Vi finns nära kunderna i Mälardalen och till dem levererar vi el, värme, vatten, kyla samt snabba kommunikationslösningar med tillhörande tjänster. Vi erbjuder energieffektiviseringstjänster till företagskunder i regionen och säljer dessutom el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.