Medarbetare på Mälarenergi Kundcenter

Mälarenergi bland de bästa i landet på kundservice

Nu står det klart att Mälarenergi är ett av Sveriges bästa företag i energibranschen på kundservice. Det står klart när Brilliant Future nu publicerar sina resultat efter att ha kartlagt sammanlagt tre miljoner kundundersökningar. Utmärkelsen är baserad på data från 130 svenska företag och Mälarenergi tar en mycket hedrande andra plats i jämförelsen.

Insamlingen av data har pågått sedan januari 2019 visar att de företagen som levererar högt medarbetarengagemang i sin kundservice också har fler lojala kunder än de som inte gör det. Engagemang är en faktor alla 130 bolag, oavsett bransch, affär eller ärende, har möjlighet att påverka kundupplevelsen genom.

– Det här känns väldigt välförtjänt eftersom vi har jätteduktiga och serviceinriktade medarbetare som gör allt de kan för att våra kunder ska vara nöjda och få den bästa servicen. Vi har arbetat fokuserat med kundnöjdheten i flera år och följer upp våra resultat kontinuerligt, säger Mälarenergis Kundcenterchef Annette Andersson.

Utmärkelsen är ett kvitto på att Mälarenergis systematiska arbetet mot bästa kundservice uppskattas av kunderna och ger resultat.

Om Brilliant
Brilliant är en av marknadens främsta datadrivna undersöknings- och actionplattformar som löpande mäter och analyserar medarbetar- och kundupplevelser. Företagets vision är att hjälpa företag och organisationer världen över att frigöra potentialen i människor. Brilliant listar varje år de företag som har lyckats skapa exceptionella kundupplevelser i Brilliant Awards – Customer Experience – “Bästa kundservice”.

Läs mer på www.brilliantfuture.se

Regioner

Mälarenergi är ett infraserviceföretag som består av drygt 700 medarbetare. Vi finns nära kunderna i Mälardalen och till dem levererar vi el, värme, vatten, kyla samt snabba kommunikationslösningar med tillhörande tjänster. Vi erbjuder energieffektiviseringstjänster till företagskunder i regionen och säljer dessutom el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.