Mälarenergi bidrar till låga boendekostnader i Västerås

Mälarenergi AB bidrar starkt till att Västerås är en av Sveriges billigaste städer att bo i sett till avgifterna för bland annat värme, vatten och avlopp samt el. Det visar resultatet av den årliga Nils Holgersson rapporten. Västerås har hela 287 av landets 290 kommuner bakom sig i undersökningen, endast Luleå och Lidköping kommun är billigare än Västerås.

I den årliga Nils Holgersson undersökningen jämförs avgifterna för avfallshantering, VA, el och värme i landets samtliga 290 kommuner. Det är framförallt inom två områden som Västerås utmärker sig. Västerås satsning på fjärrvärme bidrar i stor utsträckning till att de totala avgifterna är bland landets lägsta. Undersökningen visar också att Västerås har landets lägsta avgifter för vatten- och avlopp.

- Det är glädjande att Västeråsarna har lägre kostnader än invånarna i så gott som alla andra kommuner i Sverige. Vi på Mälarenergi är stolta att bidra till de låga kostnaderna. Det visar att vårt arbete med att underhåll och lokala investeringar lönar sig säger Kenneth Jönsson, vd Mälarenergi AB.

Nils Holgersson-undersökningen är en avgiftsstudie som produceras av Avgiftsgruppen där HSB:s Riksförbund, Hyresgästföreningen Riksförbundet, Riksbyggen, SABO och Fastighetsägarna Sverige ingår.

Ytterligare information om undersökningen finns på www.nilsholgersson.nu

För mer information kontakta:

Mälarenergi AB
VD Kenneth Jönsson