Pressinbjudan: Ibrahim Baylan besöker Mälarenergi och bygget av Block 7 som möjliggör utfasningen av kol och olja.

Onsdag den 29 augusti besöker Energiminister Ibrahim Baylan Mälarenergis Kraftvärmeverk i Västerås för att se hur energiföretaget genomför sitt mest ambitiösa mål någonsin.

Mälarenergi bygger ett nytt kraftvärmeverk och ställer om energiproduktionen för att endast använda förnybara och återvunna bränslen.

Media bjuds härmed in för att närvara på presskonferens kl 16.45 där Mälarenergis VD Niklas Gunnar tillsammans med Mälarenergis Styrelseordförande Staffan Jansson och Energiminister Ibrahim Baylan kommer att berätta om vikten att ställa om energiproduktionen i landet för ett hållbart samhälle. Mälarenergi vågar satsa på kraftvärme och bygger just nu en ny anläggning – Block 7, och fasar därmed ut användandet av kol och olja.

Tid: kl 16.45
Plats: Norra Seglargatan 13 i Västerås, vid bygget av Mälarenergis nya kraftvärmeverk Block 7

Anmälan:
Media anmäler sitt deltagande till Mälarenergis pressansvarige – Jocke Höök, på något av följande: e-post: jocke.hook@malarenergi.se , tel: 021-39 50 07.

• mälarenergis mest ambitiösa mål någonsin

• Västmanland

Mälarenergi är ett infraserviceföretag som består av ca 750 medarbetare. Vi finns nära kunderna i Mälardalen och till dem levererar vi el, värme, vatten, kyla samt snabba kommunikationslösningar med tillhörande tjänster. Vi erbjuder energieffektiviseringstjänster till företagskunder i regionen och säljer dessutom el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.