Världens äldsta volvohandlare väljer Geoenergi från Malmberg

Under hösten kommer Malmberg installera geoenergi för värme, varmvatten och komfortkyla till Bildeves anläggning på Berga i Helsingborg.

Totalt kommer 34 energibrunnar borras som kommer leverera motsvarande 1500 MWh gratisenergi per år. Värme/kylcentral utförs med Malmberg enerGeo™ koncept innebär att installationerna prefabriceras i Malmbergs produktionsanläggningoch dockas på plats till energibrunnarna och fastighetens värme- och kylsystem. Malmberg enerGeo ™ snabbar upp installationstid och drifttagning avsevärt.

Bildeve grundades 1920 och tecknade sitt första kontrakt för försäljning och service av Volvos bilar 1927 när Volvo började producera bilar. Det gör Bildeve till världens äldsta Volvohandlare. Bildeve finns i Helsingborg, Landskrona och Höganäs.