120 utställare på jobb- och utbildningsmässan TO DO

120 utställare på jobb- och utbildningsmässan TO DO

På torsdag (7/11) startar årets TO DO-mässa. TO DO är Malmös största jobb- och utbildningsmässa för unga i åldern 15–30 år.

Ett 120-tal utställare deltar i årets TO DO-mässa. Arbetssökande har chans att träffa arbetsgivare på mässans jobbtorg där ett 40-tal rekryterande företag kommer att finnas på torsdag och fredag. På mässan deltar även ett flertal organisationer och arbetsgivare som informerar om olika branscher.

Alla Malmös gymnasieskolor, både kommunala och fristående, finns också på mässan. Dessutom är vuxenutbildningar, folkhögskolor, universitet och yrkeshögskoleutbildningar representerade. I år kommer mässan under lördagen att fokusera mer på gymnasiedelen än tidigare år. Förhoppningen är att många unga som ska göra sitt gymnasieval ska komma dit i sällskap av sina föräldrar.

TO DO arrangeras av Malmö stad i samarbete med Arbetsförmedlingen.

Välkomna till TO DO-mässan, Malmömässan, Mässgatan 6, Malmö.

Öppettider för TO DO-mässan:

torsdag – fredag kl. 9–15

lördag kl. 10–15

För ytterligare information om TO DO-mässan kontakta huvudprojektledare Emma Mattisson, 0733-343518, emma.mattisson@malmo.se

För information om mässans gymnasiedel kontakta projektledare Pelle Jernryd, 0709-64 84 47, pelle.jernryd@malmo.se

För information om Jobbtorget kontakta arbetsförmedlare Tina Hasselström, Arbetsförmedlingen Malmö, 010-486 72 59

Utsänt av Jonas Andersson, kommunikatör, 0733-23 90 92, jonas.andersson@malmo.se