Årets Handledare 2011 för ungdomar i praktik

Utbildningsdirektör Matz Nilsson överräcker utmärkelsen till Årets Handledare 2011, för ungdomar i praktik via Malmö stad. Prisutdelningen äger rum onsdagen den 8 juni 2010, kl 11.30 på Lilla Café & Salladsbar, Södra Förstadsgatan 110.

För åttonde året i rad utses Årets Handledare – för ungdomar i praktik. Med utmärkelsen vill Malmö stad/Utbildningsförvaltningen visa uppskattning för de insatser handledarna på praktikföretagen gör.

Utmärkelsen 2011 går till Antonyette Manfay för hennes insatser som handledare för ungdomar i praktik via Malmö stad.

”Antonyette visar ett stort engagemang för praktikanten och uppgiften. Hon bemöter praktikanten som en vuxen arbetskramrat, stöttar och visar att hon tror på henne. Praktikanten har fått allt stöd för att lära sig yrket och att ta ansvar, vilket gjort att hon vuxit och ger allt vad hon kan i service till kunderna. Dessutom tycker all personal det är viktigt att hjälpa ungdomarna och de har varit väldigt vänliga och måna om dem.”

Tillsammans med studie- och yrkesvägledare inom gymnasieskolan har PraktikService arbetat fram konceptet i syfte att visa uppskattning för de personer och organisationer som ställer upp med praktikplatser och god handledning.

PraktikService samordnar praktikplatser för elever på gymnasiekolans individuella program, gymnasiesärskolan samt ungdomar inom Kommunala uppföljningsansvaret. Läs mer på www.malmo.se/praktikservice

För mer information kontakta:
Bengt-Ivar Thomasson, chef Praktikenheten, 040-34 23 12, bengt-ivar.thomasson@malmo.se

Vänligen

Pia Oredsson Birgersson
Informationschef

Presskontakt Malmö stads presstjänst för journalister Öppen vardagar kl. 8-17 samt vid akuta frågor, till exempel vid en allvarlig händelse som inte kan vänta till nästa vardag, vardagar kl. 17-20 och helger kl. 8-20. 040-341150
Alma Tabak

Presskontakt Presskommunikatör Malmö stad 0733 340721