Årskonferens om tillgänglighet med svängig underhållning

Torsdagen den 13 november mellan kl. 13-16 bjuder Malmö stads handikappråd in Malmös pensionärs- och handikappsföreningar och organisationer, samt förvaltningar och politiker inom Malmö stad till årskonferens 2008.

Temat för årets konferens är TILLGÄNGLIGHET och några av Handisams filmklipp på temat kommer att visas. Mellan filmklippen ges möjlighet till diskussion och frågestund. (Handisam - Myndigheten för handikappolitisk samordning)

Ester Alavei från Specialpedagogiska institutionen föreläser om "Tillgänglighet ur ett mångfaldsperspektiv" från klockan 15.

I pausen, kl. 14.30, bjuder rockorkestern El-Alarm, som nyligen släppt sin första cd "Blå", på nyskapande och svängig musikunderhållning.

Tid: torsdagen den 13 november kl. 13-16
Plats: Motettens Folkets Hus, Munkhättegatan202

Ytterligare information kan lämnas av Ann-Christin Hellström, utvecklings- och utredningssekreterare, stadskontoret Avdelning vård och omsorg.
Telefon 040-34 77 41 eller 070-869 58 01